Skyver

[TV-Series] Skyver

3,654 posts in this topic

Himym gezien? Vond het weer teleurstellend. De rentree maakte wel wat euforie los, maar wat daarna kwam was maar zwakjes.

The Walking Dead is matig deze twee afleveringen. De personages komen wat minder uit de verf en Rick die opeens krank in den kopf wordt, is logisch gezien de druk op zijn schouders, maar voelt geforceerd en minder aan als verhaallijn. Glenn die opeens de leidersrol aanneemt terwijl hij altijd als volger werd neergezet en nooit heeft bewezen leiderschapskwaliteiten te hebben. De aanval van The Governor verbloemde veel en deed de afleveringen sterker overkomen dat het daadwerkelijk was. En The Following, tja. Daar ga ik wekelijks al genoeg op in, haha. Overigens vind ik Banshee echt een guilty pleasure en kijk ik daar elke week naar uit. The Americans ook

Himym gezien? Vond het weer teleurstellend. De rentree maakte wel wat euforie los, maar wat daarna kwam was maar zwakjes.

Als ik sterren geef, heb ik het al gezien he Nicky. :D Ik kon het niet over m'n hart krijgen om het terug 3,5 te geven. :(

The Walking Dead is matig deze twee afleveringen. De personages komen wat minder uit de verf en Rick die opeens krank in den kopf wordt, is logisch gezien de druk op zijn schouders, maar voelt geforceerd en minder aan als verhaallijn. Glenn die opeens de leidersrol aanneemt terwijl hij altijd als volger werd neergezet en nooit heeft bewezen leiderschapskwaliteiten te hebben. De aanval van The Governor verbloemde veel en deed de afleveringen sterker overkomen dat het daadwerkelijk was. En The Following, tja. Daar ga ik wekelijks al genoeg op in, haha. Overigens vind ik Banshee echt een guilty pleasure en kijk ik daar elke week naar uit. The Americans ook

Tja, daarin verschillen we dan weer, jij gaat veel dieper in op de karakterontwikkeling terwijl ik zoiets heb van: entertain mij. :D Moest ik een top vijf geven van series die ik momenteel volg dan zijn dat de volgende:

1. Banshee

2. Spartacus

3. Arrow

4. The Following

5. The Americans

Ja, klopt, maar dat is ook mijn taak als recensent, natuurlijk. Ik ben het ook met je eens aangaande de entertainment kwestie, maar entertainment zonder enige diepgang is holle entertainment.

Banshee heeft ook een graphic novel gratis te downloaden via Itunes, trouwens. Binnenkort ook weer een nieuwe serie, Bates Motel. En Monday Mornings en House Of Cards zijn ook pas gestart. Binnenkort ook de serie Golden Boy.

Filmabides.nl

Niet te veel reclame maken he, mag normaal gezien niet. :D

Premières de komende maand(en) en die ik zal bekijken:

Golden Boy

Red Widow

Vikings

Crossbones

Orphan Black

How To Live With Your Parents

Hannibal

Da Vinci's Demons

Defiance

Hemlock Grove

In vet diegene waar ik het meest naar uitkijk. :D

De sterren nog niet gezien, mijn excuses :clown:

Is Arrow de moeite? Want krijgt toch een hoge rating...

Arrow kreeg bij ons een goed cijfer en ook op sites als avclub krijgt de show goede beoordelingen. Lijkt mij ook wel wat. Hopelijk wordt Hannibal wat

Arrow is de moeite omwille van het feit dat het makkelijk wegkijkt. Of het realistisch is, dat is wat anders.

Zoals voorspeld is m'n hele planning overhoop gegooid vanaf vorige week donderdag. Drie dagen op rij kon ik niets kijken door feesten, verjaardag en de koers. Zondag was dan ook m'n enige vrije dag en die heb ik gebruikt om de eerste helft van het zevende seizoen van 24 in te halen. Topmomenten voor mij zijn daarbij dat Tony en Jack terug samen werken en de invasie van Juma in het Witte Huis. Waar ik eerst nogal kritisch stond tegenover de vrouwelijke president vind ik het nu wel wat hebben. Het tweede deel van het seizoen lijkt mij de foute kant uit te gaan en helemaal niet meer representatief te zijn voor het eerste deel (invasie in Sangale en shit). We zullen wel zien.

Midseason 7 24

24 S07E01

star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pnghalvester_zps2bf849ed.png

24 S07E02

star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png

24 S07E03

star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png

24 S07E04

star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pnghalvester_zps2bf849ed.png

24 S07E05

24 S07E06

24 S07E07

star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pnghalvester_zps2bf849ed.png

24 S07E08

24 S07E09

24 S07E10

24 S07E11

24 S07E12

24 S07E13

Edited by Skyver

Woensdag 20 februari 2013

Cult S01E01 You're Next

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er mij niet zoveel meer van herinner dus het was alleszins geen pilot die mij bij de keel greep. De aanwezigheid van Robert Knepper gebiedt mij echter (alsook) deze serie te blijven volgen.

The Lying Game S02E07 Regrets Only

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

Gemiddelde aflevering, niets bijzonders.

Donderdag 21 februari 2013

The Americans S01E04 In Control

Arrow S01E15 Dodger

Allebei pas vandaag bekeken en eigenlijk haalt Arrow het van The Americans. Beide series presteerden echter onder hun niveau, naar mijn normen. Volgende week moet het beter jongens! Wel een groot pluspunt voor Felecity uit Arrow, hoe lekker zag die er wel niet uit, godverdomme.

Zoiets dus maar dan met blik naar boven gericht :wub:

Geplaatste Afbeelding

Vrijdag 22 februari 2013

Zero Hour S01E02 Face

Vorige week was de afknapper één totale afknapper voor mij maar deze week heeft Zero Hour het goed gemaakt. Als je je niet persé focust op het hoofdpersonage valt alles wel relatief goed mee. Vooral Vincent (de slechterik dus) vertolkt z'n rol schitterend. Hopelijk kan dit niveau worden aangehouden

Anger Management S02E07 Charlie Dates a Teacher

EINDELIJK een aflevering die mij aan het lachen heeft kunnen brengen.

1600 Penn S01E06 Skip The Tour

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

Oké, dit was gewoon prut. Eén klein lachmomentje met DB, dat was het.

Weekplanning

25/feb 24 (2) + The Walking Dead + Ripper Street + 4h  
26/feb 24 (2) + How I Met Your Mother + Deception + The Following + Black Mirror 5h  
27/feb The Lying Game + 24 (2) + Cult+ Golden Boy 5h 
28/feb 24 (3) + Arrow + The Americans 4h 
1/mrt Wie is de mol? + 24 (2) + Anger Management + 1600 Penn + Zero Hour 4h  
2/mrt Touch + Spartacus + Banshee 3h 
3/mrt Dexter (2) + Power Rangers 2h 

Een weekplanning waar ik nu eigenlijk al een achterstand op heb omdat ik nog Touch, Banshee en Spartacus moet inhalen van zaterdag + de series van deze maandag niet heb kunnen voltooien. Wordt dus een hele klus om alles te voltooien, temeer omdat tegen vrijdag het zevende seizoen van 24 zou moeten worden uitgekeken zijn. Geen Motive overigens vandaag (waarschijnlijk door de Oscars). Op woensdag andermaal een nieuwe première, deze keer Golden Boy. Check voor de trailer hieronder. Zondag begin ik normaal gezien aan het vijfde seizoen van Dexter (eindelijk iets anders :banana:).

http://www.youtube.com/watch?v=OOIzMqehj7Q

Zaterdag 23 februari 2013

Spartacus: War of The Damned E04 Decimation

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

Eén woord: EPIC. Caesar die het rebellenkamp infiltreert + Crixus die het juk van Spartacus van zich wil afgooien, smullen maar!

Banshee S01E07 Behold a Pale Rider

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

Andermaal een ijzersterke aflevering. Geen vijf sterren wegens het ontbreken van een "bazengevecht".

Touch S02E04 Perfect Storm

Touch blijft groeien, samen met Jake die nu zelfs begint te lachen, man man man!

Zondag 24 februari 2013

Power Rangers Megaforce S20E04 Stranger Ranger

Het concept met de kaarten blijft mij een beetje tegen steken maar ach ja.

En zo heb ik weer twee dagen ingehaald en lig ik nog maar één dag achter op schema. Nu toch maar gaan slapen. :D

Zoals ik dus al zei Skyver 24 seizoen 7 tot aflevering 10 super. Vanaf dan gaan ze er zo hard over dat het niet meer leuk is

Maandag 25 februari 2013

The Walking Dead S03E11 I Ain't a Judas

Ripper Street S01E08 What Use Our Work?

Geen Motive dus deze maandag maar wel The Walking Dead en Ripper Street. De eerste stelde eigenlijk andermaal teleur. Ik snap volledig dat het niet altijd actiegeörienteerd mag zijn maar kom op, nu begint het wel wat flauw te worden. Onderhoudse spanningen tussen de twee kampen zitten natuurlijk wel goed, vandaar de vier sterren al was ik even van plan om er maar 3,5 te geven.

Aflevering acht is de laatste voor dit seizoen van Ripper Street. Oorspronkelijk was het een BBC miniserie maar een tweede seizoen is al bevestigd en daar zullen velen blij mee zijn. Het seizoensslot was ontzettend goed te noemen al was ik hier eerder ook geneigd een vier te geven maar kom, voor één van de verrassingen van het jaar mag het al wat meer zijn. :)

Dinsdag 26 februari 2013

Black Mirror S02E03 The Waldo Moment

The Following S01E06 The Fall

Deception S01E08 Stay With me

How I Met Your Mother S08E18 Weekend at Barney's

Beginnen doen we met de laatste aflevering van Black Mirror en die was andermaal uitstekend. Plot: een cartoonfiguurtje die de politieke wereld inpalmt. Schitterend om te zien, te meer omdat je beseft dat het wel degelijk mogelijk is in onze huidige internet maatschappij.

Tweede, The Following. Een briljante aflevering, vooral de eerste vijftien minuten. Hoe Hardy z'n gijzelnemers zot maakt met z'n sarcastische opmerkingen, magnifiek. :notworthy:

Deception dan, lichte tegenvaller. Behoudt dus het middelmatige niveau.

Tot slot HIMYM wat het niveau weer wat oppakt. Op naar hun seizoensfinale (binnen vier weken) en een hopelijk spetterend slot.

Zo, ik ben weer helemaal bijgebeend na de verloren dagen vorige week. Enkel 24 moet ik nog inhalen maar daar heb ik donderdag en zondag genoeg tijd voor. Morgen volgen er nog seizoensoverzichten van Ripper Street en Black Mirror. Stay tuned!

Woensdag 27 februari 2013

24 S07E14

24 S07E15

24 S07E16

24 S07E17

24 S07E18

24 S07E19

Cult S01E02 In The Blood

Golden Boy S01E01 Pilot 

The Lying Game S02E08 Bride and Go Seek

Dagje ziek thuis dus kon alles wat ik nog moest zien inhalen. Doordat ik half verlamd was door de medicatie kunnen de sterren wat minder representatief zijn maar soit.

24 behoudt zijn (hoge) niveau met als uitschieter episode 18 wanneer blijkt dat Tony de gehele tijd onder één hoedje heeft gespeeld met de terroristen, héérlijk. En Elisha Cuthbert komt het vrouwelijk gezelschap even vervoegen, altijd leuk. :D

Geplaatste Afbeelding

Cult kon mij niet echt overtuigen vorige week en ook vandaag was het kantje boord om de vier sterren te halen. Het verhaal moet duidelijk nog op gang komen, hopelijk is dat niet nefast voor de ratings.

De pilot van Golden Boy, wat moest ik daarvan vinden? Op sommige momenten uitstekend, op sommige momenten erbarmelijk slecht. Eén van de hoogtepunten was het terugzien van deze acteur (ja, da's die homo uit True Blood, altijd leuk als je acteurs herkent):

Geplaatste Afbeelding

The Lying Game trappelt ondertussen ook maar verder. Meer dan een 3,5 zal het dit seizoen niet krijgen, tenzij met een uitschieter. Volgende week lijkt er zo één te zijn, gezien de previews.

Overview Black Mirror Season 2

Black Mirror S02E01 Be Right Back

Black Mirror S02E02 White Bear

Black Mirror S02E03 The Waldo Moment

Final rating: 4,2/5

Edited by Skyver