Sign in to follow this  
Lost

100 essentiële films

449 posts in this topic

Ik heb geen eens genoeg goede films gezien om een beetje fatsoenlijke top 10 op te stellen, mijn smaak qua films is ook een beetje viezig op actie gericht eigenlijk, al waardeer ik sterke films met een twist, zoals The Prestige, Memento en Fight Club enorm.

Guest Tintsémanie

1. Braveheart 2. 12 Angry Men 3. The Green Mile 4. Pulp Fiction 5. LOTR 6. Fight Club 7. A Beautiful Mind 8. Primal Fear 9. Taken 10.Drive Overigens twijfelde ik wel serieus voor de laatste 2, de top 8 is meer accuraat The Fighter is dus een goede film? Zit al lang te twijfelen om hem te bekijkn

The Divide al gezien Lost?

je hebt vele mooie in je lijstje staan maar donnie darko en fightclub vind ik nu eens pure schijt, maja, over smaak valt niet te twisten zeker :D

Wat is jouw lijstje?

goh weet je, ik vind lijstjes maken zo moeilijk, er zijn zoveel goeie films dat ik er moeilijk 10,20,30 kan uitkiezen. Maar ik lees ze altijd wel graag

Probleem ook met lijstjes is, is dat je moet relativeren. Als je een film net hebt gezien kan die heel hoog scoren, maar na een tijdje zakt het weer wat af. Zelfde met muziek.

Goh, voor mij wel. En als ge twijfelt, bekijk de trailer eens. Vond het toch één van de meest aangrijpende films dit jaar.

Mijn top 10

10.Ghost rider

9. Fantastic four

8.Fantastic 4: Rise of the silver surfer

7. Godzilla

6.The transformers: Dark of the moon

5.Ghost Rider: Spirit of Vengeance

4. Dare devil

3. Tomb Raider

2.The Mummy 2

1. Twilight Saga

:sad01_anim: Dit kan niet serieus zijn

Ik ben bang van wel

Als Twilight erbij staat kan dat inderdaad niet serieus zijn

Tien films die mij zelfs na 100x kijken nog steeds kunnen bekoren:

Pulp Fiction

A Clockwork Orange

Reservoir Dogs

Todo sobre mi madre (All about my mother)

Crash

The Big Lebowski

Monty Python and the Holy Grail

Dancer in the Dark

Turks fruit

Das leben der anderen

mooie films, ik vermoed dat je op de raamvertelling Crash (van Haggis) doelt en niet de film van Cronenberg?

Geen oude films bij mij trouwens. Naast mijn lijstje van 10 heb ik ook 10 titels waarvan ik erken dat ze kwalitatief minder zijn, maar gewoon fucking leuk zijn om naar te kijken. 1. Requiem for a Dream 2. Lord of the Rings (apart staan ze toch 2-4) 3. The Fountain 4. Red Cliff 5. The Prestige 6. Up 7. Pi 8. Das Leben Der Anderen 9. Donnie Darko 10. The Matrix 1. Scott Pilgrim vs The World 2. Shaun of the Dead 3. Shoot 'Em Up 4. Monty Python and the Holy Grail 5. Bloodsport 6. 300 7. The Hangover 8. Hot Fuzz 9. Lock, Stock and Two Smoking Barrels 10. Battle Royale

duidelijk wel een Edgar Wright fan. Ik snap trouwens niet waarom je zijn films + Monthy Python & Battle Royale als kwalitatief minder beschouwd. Prima films. En de rest mag er ook zijn op The Hangover na, dat verzandt na 10 minuten in iets heel ongrappig. (Bloodsport niet gezien)

duidelijk wel een Edgar Wright fan. Ik snap trouwens niet waarom je zijn films + Monthy Python & Battle Royale als kwalitatief minder beschouwd. Prima films. En de rest mag er ook zijn op The Hangover na, dat verzandt na 10 minuten in iets heel ongrappig. (Bloodsport niet gezien)

Kwalitatief minder is misschien slecht uitgedrukt. Eerder meer neigend naar puur entertainment dan naar het complete filmplaatje.