Stefanvk

[Hulp] Starten Verhalen

530 posts in this topic

Ben jij nieuw in het verhalenboard en wil je graag een verhaal starten? Leuk, welkom! Maar waar te beginnen? Hoe krijg je het nou voor elkaar om een goed verhaal op de been te zetten? Natuurlijk kunnen wij, de verhalencrew, begrijpen dat het niet altijd even makkelijk is om aan je eerste verhaal te beginnen. Daarom zijn wij er om je te helpen.

Wil je graag een verhaal starten, maar weet je niet waar te beginnen? Zou je wel wat hulp kunnen gebruiken bij het maken van de voorbereiding? Of wil je gewoon even dat we je concept nakijken en de laatste verbeterpuntjes eruit halen? Laat het dan weten, hier in het topic. Dan zullen wij, de verhalencrew zo snel mogelijk contact met je opnemen, zodat we jou kunnen helpen met het opzetten van je eigen verhaal.

Lees zeker ook de handige

Geplaatste Afbeelding

#1 Ploegvoorstelling

In de wielerbaan van Gent werd vandaag de nieuwe ploeg van Omega Pharma Quick-Step voorgesteld. Dit werd onder leiding van Wilfried Peeters en Tom Steels een waardig spektakel voor pers en supporters. Een overzichtje van het team:

Met de kopmannen Tom Boonen, Sylvain Chavanel en Niki Terpstra zit OPQS goed voor het klassieke werk en met Tony Martin, Kevin De Weert en Peter Velits kan uitgekeken worden naar het grotere ronde werk. Voor de Ardense en heuvelachtige klassiekers moeten Gianni Meersman, Jerome Pineau en Dries Devenyns opstaan. Voor de sprints rekenen we op het treintje Iljo Keisse, Guillaume Van Keirsbulck, Gert Steegmans, Andrew Fenn en spurtbom Mark Cavendish.

Peter Velits zal de Tour de France rijden en de Vuelta a Espana, samen met luxeknecht Kevin De Weert aan zijn zijde, waardoor Tony Martin enkel Giro D’Italia en Tour de France zal rijden.

Geplaatste Afbeelding

[PCM12|MOE_1] Omega Pharma - Quick Step is je titel, als tekst plaats je gewoon het vorige.

MOE staat voor moeilijk, speel je op normaal is dat NOR, makkelijk is MAK. Ga er van uit dat je niet op extreem speelt. ;)

Dankje, dit is natuurlijk zelf geschreven, maar hoeveel stukjes moet je op voorhand maken?

Dankje, dit is natuurlijk zelf geschreven, maar hoeveel stukjes moet je op voorhand maken?

Hangt van je motivatie af ik heb al een maand geen inspiratie meer maar kon wel nog twee keer per week iets posten uit mijn voorraad dus ja reken op zeker een stukje of 5.

Mooi, dit topic.

Misschien ook op één of andere manier verwijzen naar de verhalentutorial. Daar staat toch heel wat nuttige informatie, maar wordt volgens mij zeer vaak niet bekeken.

Nette inleiding al Pacman! Ik weet niet hoeveel jij PCM't, hoeveel wedstrijden je speelt etc. maar een voorraad van 5 stukjes is wel weinig. 15 stukjes is perfect, alles daarboven kan ook bevrijdend werken. Schrijf gewoon lekker per etappe wat er gebeurd en post het. Je wordt vanzelf beter; het is een kwestie van doen.

Bedankt voor de positieve commentaren over mijn inleiding, hopelijk is de rest ook zo goed! suptop, ik had ook het verhalentutorial bekeken en daar hield ik veel tips aan over!!

Als je geen reacties hebt gekregen op je stukje, moet je dan wachten om het volgende te posten?

Neen. Dat komt waarschijnlijk omdat het merendeel hier heeft gereageerd. Je mag gerust je volgende stukje posten. De volgers komen er wel bij naargelang het seizoen vordert :)

Hey,

Heeft iemand nog tips? Zowel op deze inleiding als het concept in het algemeen.

Alvast bedankt!

-Header-

Beste allemaal,

Daar ben ik weer met een NCL verhaal. Net als mijn vorige verhaal is dit verhaal weer net iets anders dan de andere verhalen. Dit 'verhaal' is dan ook niet echt een verhaal te noemen. Jullie gaan namelijk uitvechten wie het meest verstand heeft van een spelletje dat Pro CyclingManager 2012 heet.

-Start

filmpje (alleen voor de muziek)-

Wie weet de beste manier om de Limburgse heuvels te temmen? Wie heeft het meest verstand van de kasseien verspreid over  het noorden van Frankrijk? Wie rijdt het snelst door het Vlaamse land? Wie overwint de Italiaanse monster beklimmingen? Wie doorkruist het snelst het Spaanse niemandsland? Wie laat de andere alleen achter in de Australische woestijn?  Kortom: wie is de Ultieme Renner?

-stop de muziek-

Het concept

Voor het grootste deel zal dit een nieuw/vergeten concept zijn. Op het vorige forum had ik een spel/focusverhaal dat de ultieme renner heette. Dit is de vernieuwde versie hiervan. Het idee is dat je voor elke wedstrijd nieuwe stats doorgeeft. Je bent kopman van een ploeg met ongeveer net zo getalenteerde renners als ik schrijver ben en van je ploegmaten hoef je dus niet zoveel te verwachten. Er zijn per wedstrijd achttien ploegen en dus ook achttien inschrijvingen mogelijk. Inschrijven gaat in twee stappen: eerst registreer je je door de naam, leeftijd en nationaliteit door te sturen naar mij. Als je je hebt geregistreerd kan je je inschrijven voor een wedstrijd. Dit doe je door het inschrijf formulier te kopiëren, in te vullen en naar mij op te sturen. Het kan dus zijn dat er op een gegeven moment meer registraties zijn dan plekken. Op dat moment geldt het volgende: wie het eerst komt wie het eerst maalt. Hierop uitgezonderd zijn de eerste negen uit het klassement (scroll naar beneden voor uitleg daarover) zij hebben voorrang en als ze zich inschrijven mogen ze altijd meedoen. Vervolgens voer ik het allemaal in, maak een verslag en post de uitslag. Om het voor mezelf behapbaar te houden zal het tempo niet zo hoog liggen, 1 a 2 keer in de twee weken maar pin me er niet op vast. De competitie zal gaan over tien wedstrijden (ronde telt als één wedstrijd).

Samenvatting

• je registreert je renner

• je schrijft je renner per wedstrijd in met andere stats

• de competitie kent tien wedstrijden

• eerste wedstrijd is de Amstel Gold Race

Vragen? Zet ze hieronder dan kunnen andere er ook van profiteren.

Registreren

Forum naam:

Renner naam:

Nationaliteit:

Leeftijd:

Inschrijven -vergeet je niet ook te registreren, mag in 1 pm-

Amstel gold Race

Geplaatste Afbeelding

• Je gemiddelde moet 72 zijn, dit wil zeggen dat je 936 punten te verdelen hebt over dertien eigenschappen.

• Je renner mag geen stats boven de 80 of onder de 67 hebben.

ryd:

kl :

heu:

tt :

prl:

aan:

dal:

kas:

uit:

wee:

rec:

sp :

acc:

Klassement:

Het klassement wordt opgebouwd door het behalen van punten. Hieronder staat een schema van de te behalen punten per wedstrijd.

Je rijdt in een bestaand team met renners ver onder het niveau van de deelnemers. Mochten ze onverhoopt toch in de uitslag voorkomen dan schrap ik ze gewoon. Ze tellen niet mee voor de punten.

Klassieker

NB: klassieker is een eendaagse wedstrijd van welk niveau dan ook. Het kan zijn dat ik een etappe uit een grote ronde neem als klassieker.

Punten

Geplaatste Afbeelding

Ronde

Punten

Geplaatste Afbeelding

Etappe

Punten

Geplaatste Afbeelding

Ziet er erg goed uit. Goed uitgewerkt en een leuk uniek concept. Wat mij betreft klaar voor de start!

Hey,

Heeft iemand nog tips? Zowel op deze inleiding als het concept in het algemeen.

Alvast bedankt!

-Header-

Beste allemaal,

Daar ben ik weer met een NCL verhaal. Net als mijn vorige verhaal is dit verhaal weer net iets anders dan de andere verhalen. Dit 'verhaal' is dan ook niet echt een verhaal te noemen. Jullie gaan namelijk uitvechten wie het meest verstand heeft van een spelletje dat Pro CyclingManager 2012 heet.

-Start

filmpje (alleen voor de muziek)-

Wie weet de beste manier om de Limburgse heuvels te temmen? Wie heeft het meest verstand van de kasseien verspreid over  het noorden van Frankrijk? Wie rijdt het snelst door het Vlaamse land? Wie overwint de Italiaanse monster beklimmingen? Wie doorkruist het snelst het Spaanse niemandsland? Wie laat de andere alleen achter in de Australische woestijn?  Kortom: wie is de Ultieme Renner?

-stop de muziek-

Het concept

Voor het grootste deel zal dit een nieuw/vergeten concept zijn. Op het vorige forum had ik een spel/focusverhaal dat de ultieme renner heette. Dit is de vernieuwde versie hiervan. Het idee is dat je voor elke wedstrijd nieuwe stats doorgeeft. Je bent kopman van een ploeg met ongeveer net zo getalenteerde renners als ik schrijver ben en van je ploegmaten hoef je dus niet zoveel te verwachten. Er zijn per wedstrijd achttien ploegen en dus ook achttien inschrijvingen mogelijk. Inschrijven gaat in twee stappen: eerst registreer je je door de naam, leeftijd en nationaliteit door te sturen naar mij. Als je je hebt geregistreerd kan je je inschrijven voor een wedstrijd. Dit doe je door het inschrijf formulier te kopiëren, in te vullen en naar mij op te sturen. Het kan dus zijn dat er op een gegeven moment meer registraties zijn dan plekken. Op dat moment geldt het volgende: wie het eerst komt wie het eerst maalt. Hierop uitgezonderd zijn de eerste negen uit het klassement (scroll naar beneden voor uitleg daarover) zij hebben voorrang en als ze zich inschrijven mogen ze altijd meedoen. Vervolgens voer ik het allemaal in, maak een verslag en post de uitslag. Om het voor mezelf behapbaar te houden zal het tempo niet zo hoog liggen, 1 a 2 keer in de twee weken maar pin me er niet op vast. De competitie zal gaan over tien wedstrijden (ronde telt als één wedstrijd).

Samenvatting

• je registreert je renner

• je schrijft je renner per wedstrijd in met andere stats

• de competitie kent tien wedstrijden

• eerste wedstrijd is de Amstel Gold Race

Vragen? Zet ze hieronder dan kunnen andere er ook van profiteren.

Registreren

Forum naam:

Renner naam:

Nationaliteit:

Leeftijd:

Inschrijven -vergeet je niet ook te registreren, mag in 1 pm-

Amstel gold Race

Geplaatste Afbeelding

• Je gemiddelde moet 72 zijn, dit wil zeggen dat je 936 punten te verdelen hebt over dertien eigenschappen.

• Je renner mag geen stats boven de 80 of onder de 67 hebben.

ryd:

kl :

heu:

tt :

prl:

aan:

dal:

kas:

uit:

wee:

rec:

sp :

acc:

Klassement:

Het klassement wordt opgebouwd door het behalen van punten. Hieronder staat een schema van de te behalen punten per wedstrijd.

Je rijdt in een bestaand team met renners ver onder het niveau van de deelnemers. Mochten ze onverhoopt toch in de uitslag voorkomen dan schrap ik ze gewoon. Ze tellen niet mee voor de punten.

Klassieker

NB: klassieker is een eendaagse wedstrijd van welk niveau dan ook. Het kan zijn dat ik een etappe uit een grote ronde neem als klassieker.

Punten

Geplaatste Afbeelding

Ronde

Punten

Geplaatste Afbeelding

Etappe

Punten

Geplaatste Afbeelding

Ziet er inderdaad goed uit, ik zou zeker mee doen(als ik optijd zou zijn :))

Misschien is het wel wenselijk om het aantal kms van de race er steeds bij te zetten, ivm met de UIT stat. 

Ziet er goed uit, kan van start lijkt me. Een klein schoonheidsfoutje. Je hebt bij punten Rondes en etappes dikgedrukt en klassiekers cursief :P

Ziet er goed uit, maar ik twijfel aan het concept om elke wedstrijden de stats te laten veranderen. Ik denk dat je dat snel beu word en je gaat soms ook vrij lang moeten wachten eer alle 18 ploegen hebben gereageerd.

Waar ik wel zeker van ben dta motiverend werkt is dat een seizoen maar 10 wedstrijden telt, velen hebben zowat de hele kalender en dat werkt niet motiverend, nu volgen seizoenen zich sneller op