Stefanvk

[Hulp] Starten Verhalen

524 posts in this topic

Kan je als renner ook een ploeg kiezen, en mogen je twee renners in dezelfde ploeg rijden?

Je twee renners mogen in dezelfde ploeg rijden. Je zal als renner niet helemaal zelf kunnen kiezen bij welke ploeg je kan rijden. Dat hangt af van de manager, wilt hij jou erbij of niet?

Ik ben nog wat dingen an het uitzoeken, één ervan is: Hoe kan ik bijvoorbeeld de Tour rijden met maar 10 etappes? In vroegere versies moest je gewoon vinkjes aan- en uitzetten, maar nu vind ik niet meteen hoe je dat moet doen.

Ik zoek nog steeds een oplossing hiervoor. Ik heb al liggen rondkijken maar ik heb geen oplossing gevonden.

Ik ben nog wat dingen an het uitzoeken, één ervan is: Hoe kan ik bijvoorbeeld de Tour rijden met maar 10 etappes? In vroegere versies moest je gewoon vinkjes aan- en uitzetten, maar nu vind ik niet meteen hoe je dat moet doen.

Ik zoek nog steeds een oplossing hiervoor. Ik heb al liggen rondkijken maar ik heb geen oplossing gevonden.

Ik dendenk dat deer vraag beter tot zijn recht komt in het pcm gedeelte. Het moet wel kunnen, aangezien er ook volledig nieuwe rondes kunnen worden gemaakt. Ik denk dat met wat knippen en plakken in de Fast Editor het wel mogelijk moet zijn.

The Newborn Cycling

Het nieuws sloeg in als een bom. De UCI vond dat er wat gedaan moest worden aan de regelmatige valpartijen en heeft dus besloten dat vanaf nu elke ploeg uit twaalf renners moet bestaan. In elke koers op de Grote Ronde(met acht) na moet er met zes man gereden worden. Ook worden het aantal koersen verminderd en is voortaan alleen nog de World Tour. Er is dus nog maar één Grote Ronde(die elk jaar verwisseld, bv. 2016: Giro, 2017: Tour, 2018: Vuelta, 2019: Giro enz.) Er worden hierdoor vele ‘onzinnige’ voorbereidingskoersen geschrapt.

Concept:
Elke ploeg heeft twaalf renners. De koersen worden in fantasie gereden. Elke klassieker  mag je 36 punten inzetten. Je kunt opsparen of punten verdienen door te winnen. Dit valt te vergelijken met het systeem van Levi in Focus Natuurijscup. Enkel zit er klein verschil in, als een koers of meerdere dagen gaat, moet er per dag een verschillende vorm gekozen worden. Anders zou een Froome bv. in topvorm zijn in een vlakke rit en dat is niet nuttig. Dit bepaal je niet aan het begin van de Ronde, maar na elke rit kun je dus opnieuw punten winnen. Je mag ook voor elke rit een strategie kiezen
Invloed op vorm, als een renner meer koersen rijdt, zal de renner vermoeid zijn en steeds minder presteren. Ook zal de tevredenheid over de rol meegerekend worden, dus bv. als een Kwiatkowski telkens moet knechten, gaat hij minder presteren en wil hij vertrekken.

Elke ploeg heeft een sponsor, deze mag je als manager zelf kiezen. Renners worden ‘gekozen’ door in het begin één nummer te kiezen. Hiermee krijg je twaalf renners, allen echte profs. Elke renner stopt een keer en deze zal vervangen worden door een opkomend talent uit de land van de sponsor. Afhankelijk van de gestopte renner zal deze vervanger voor iemand met dezelfde potentie. Dus kom je sponsor uit Nederland en stopt Contador, krijg je Nederlands rondetalent wat een grote ronde kan winnen

De koersen die verreden zullen worden in 2016. Uiteraard zullen de Olympische Spelen en het WK in landen verreden worden. De best presteerde renners(die op dat terrein kans hebben) zullen opgeroepen worden.

Strade Bianche
Tirreno-Adriatico
Milaan-Sanremo
Ronde van Vlaanderen
Parijs-Roubaix
Amstel Gold Race
Luik-Bastenaken-Luik
Ronde van Romandië(verwisselt met Critérium du Dauphiné en de Ronde van Zwitserland)
Grote Ronde(Giro)
Olympische Spelen(om de vier jaar)
Clásica San Sebastián
Ronde van Lombardije
WK

Het is mogelijk om renners uit je ploeg, te laten vertrekken(aan het einde van het seizoen) en er een talent voor terug te halen dat wil nog niet zeggen dat het talent ook ze goed is als hij lijkt. Je krijgt €20.000 om een scoutingsprogramma op te zetten of later transfers van te doen. Het is ook mogelijk om te ruilen met andere teams. Als je ploeg goed presteert, geeft je sponsor je meer geld aan het begin van een nieuw seizoen en je krijgt dan nog een standaard premie van de UCI €5000

Scoutingsprogramma’s
-Scout tijdens belofteraces(€7500)
-Scouts tijdens belofteraces(€15.000)
-Talentennetwerk opstarten(€20.000)
-Beloftenteam(€30.000)

Voor de rest zal er in dit verhaal niks met geld van pas komen.

Inschrijven
Naam manager(mag echt zijn, ook fictief is een optie):
Leeftijd:
Kwaliteiten:
Naam ploeg(sponsor inbegrepen)
Nummer:

Edited by aron24

En hoe weet je over dit verhaal dat je na verloop van tijd niet denkt bij het maken van een update "Waarom eigenlijk", aangezien dat de reden is dat je maand geleden je laatste verhaal stopte.

Edited by kelvin

En hoe weet je over dit verhaal dat je na verloop van tijd niet denkt bij het maken van een update "Waarom eigenlijk", aangezien dat de reden is dat je maand geleden je laatste verhaal stopte.

Ik speel bijna geen PCM meer, toen ook al niet. Ritten doen uren, omdat je continu opletten wat elke renner doet. Daar word ik persoonlijk niet vrolijk van, dit puur fantasie en dan kan ik mijn ogen veel meer mee. 

Edit: Jouw verhaal is in het archief geplaatst zonder vermelding, dus eigenlijk vind ik dat je geen kritiek mag hebben. 

Edited by aron24

Kritiek mag altijd als het gepaste kritiek is

Ik speel bijna geen PCM meer, toen ook al niet. Ritten doen uren, omdat je continu opletten wat elke renner doet. Daar word ik persoonlijk niet vrolijk van, dit puur fantasie en dan kan ik mijn ogen veel meer mee. 

Edit: Jouw verhaal is in het archief geplaatst zonder vermelding, dus eigenlijk vind ik dat je geen kritiek mag hebben

Nou ja, ik kan niet voor anderen oordelen, maar ik heb liever een verhaal dat het 2 seizoenen volhoudt en daarna zonder vermelding stopt, als een verhaal wat na drie koersen een paar maanden stil ligt en dan daarna een vermelding dat de motivatie weg is.

De slimste mens ter wereld (concept)

Ik heb al enkele dagen een concept in gedachten dat ik even met jullie wil delen. Het gaat om een alternatieve versie van de slimste mens ter wereld, ik heb het zelf nog niet 100% uitgewerkt dus als er iets niet klopt zeg je het maar, opmerkingen of verbeteringen zijn altijd welkom.

In de vorige edities op het forum werd er via Skype gespeeld, in deze vorm zal dit niet nodig zijn. Het spel verloopt via PM/topic (waarschijnlijk PM wegens overzichterlijker).

Diegenen die het spelletje kennen weten dat er telkens met drie kandidaten wordt gespeeld, twee daarvan stoten door naar de volgende aflevering, één speler valt af. In dit spel zullen de beste vijf kandidaten (vijf spelers met het meest aantal deelnames) de finale-afleveringen spelen.

We blijven vasthouden aan de traditionele rondes: 3-6-9; Open deur; Puzzel; De galerij; Het collectieve geheugen en de finaleronde.

3-6-9

In deze ronde wordt een reeks van negen vragen gesteld. Het is de nieuwkomer die mag beginnen met de eerste vraag, weet hij het antwoord niet dan gaat de vraag naar de volgende kandidaat. Bij elke derde vraag zijn er 20 punten te verdienen.

In dit spel wordt gokken bestraft met puntenverlies (behalve bij gokvragen*), een verkeerd antwoord = -20 punten, passen = 0 punten.

*gokvragen: Bijvoorbeeld: “Hoeveel inwoners telt China?”, ik ga er vanuit dat niemand hier het exacte getal kent. De kandidaten mogen dus gokken, degenen die het correcte antwoord het best benaderd mag verderspelen.

Open Deur

Elke kandidaat krijgt een vraag en moet deze beantwoorden met kernwoorden, er zijn slechts vier juiste kernwoorden. Een juist antwoord levert 40 punten op, een fout antwoord -20 punten, zeg je “pas” dan win of verlies je geen punten. De andere kandidaten mogen eventueel ontbrekende antwoorden aanvullen, voor hen geldt ook dezelfde puntenberekening. De speler die na de eerste ronde het minste punten had krijgt de eerste vraag.

De Puzzel

De kandidaten krijgen elk een puzzel voorgeschoteld. De spelers krijgen telkens twaalf verschillende woorden, benamingen of zinsdelen en moeten hier drie verbanden uithalen en ze benoemen met de juiste term. Een goed antwoord levert 40 punten op, een fout -20 en zeg je “pas” danwin of verlies je geen punten. De speler die na de tweede ronde het minst aantalpunten heeft verzameld komt als eerst aan de beurt. De andere kandidaten kunnen niet gegeven antwoorden aanvullen.

De Galerij

De kandidaten krijgen een reeks van 7 foto’s te zien, het is aan hen om te benoemen wat ze op deze afbeeldingen zien. Een juist antwoord is hier 30 punten waard, een fout -10, “pas” = 0 punten. De speler die na de derde ronde het minst aantal punten heeft verzameld komt als eerst aan de beurt. De andere kandidaten kunnen niet gegeven antwoorden aanvullen.

Het Collectieve geheugen

In deze ronde krijgen de kandidaten elk een filmpje te zien, het is aan hen om de bijpassende termen (vijf) op te sommen. Het eerste juiste antwoord = 10 punten, het tweede = 20 punten,…,het vijfde = 50 punten. Bij een fout anwoord worden er 20 punten afgetrokken, passen = 0 punten. Degene die na deze ronde het meest aantal punten heeft verzameld mag zich voor minstens één dag “slimste mens ter wereld” noemen en stoot door naar de volgende aflevering. De andere twee spelers spelen het finalespel

Het finalespel

In het finalespel strijden twee spelers tegen elkaar , de winnaar gaat door naar de volgende aflevering, van de verliezer moeten we afscheid nemen. De spelers hebben doorheen het spel punten verzameld, dit is hun beginscore bij de start van het finalespel. De speler met het minst aantal punten begint*. De eerste speler krijgt een vraag waarbij vijf kernwoorden horen, bij een juist antwoord gaan er 20 seconden af bij de tegenstander, bij een fout antwoord gaan er 20 seconden bij jezelf af, passen = 0 punten. Degene die zijn tegenstander het eerst op 0 punten speelt wint de finaleronde.

Opmerkingen

-       Bij de start van een aflevering krijgt iedereen 80 punten om mee te beginnen.

-       In deze versie wordt gewerkt met punten, dus niet met seconden (onmogelijk)

-       Een speler krijgt telkens 48 uur om te antwoorden. Niet binnen de 48 uur antwoorden = uitsluiting (de aflevering stopt)

-       Antwoorden opzoeken mag uiteraard niet. (het valt natuurlijk niet te controleren, maar het is simpelweg leuker voor mij en je medekandidaten als je dit niet doet)

-       Om dit te spel te doen werken zijn er minsten 20 deelnemers nodig

Een voorbeeld

(open deur ronde)

Vraag: “Noem de vier buurlanden van België.”

Antwoord:

1. Nederland

2. Spanje

3. Duitsland

4. Frankrijk

Dit antwoord levert 100 punten op (40+40+40-20)

Zien jullie hier iets in?

Het is zeker niet de bedoeling om onmiddellijk te starten, als het zou starten zal het ten vroegste begin februari zijn.

Moet ik aan iemand toestemming vragen om een “de slimste mens ter wereld” te mogen starten? Aangezien er al eerdere edities zijn geweest.

Ik ben me er van bewust dat dit verre van volmaakt is, daarom doe ik een beroep op jullie. Zijn er volgens jullie verbeteringen of dingen die noodzakelijk moeten aagepast worden? Laat het maar weten.

Mensen, wat vinden jullie leuker ? De twee voetbalideeën zijn verschillende keren de revue gepasseerd, maar ik zou graag jullie mening horen.

- Topcompetitie Europees met topclubs in topsteden met alle topspelers beschikbaar

- Competitie in de Benelux, klein beginnen en proberen te groeien 

Ik vind persoonlijk het allebei de charmes hebben, daarom ben ik benieuwd naar jullie input

Edited by jelskie1

Mensen, wat vinden jullie leuker ? De twee voetbalideeën zijn verschillende keren de revue gepasseerd, maar ik zou graag jullie mening horen.

- Topcompetitie Europees met topclubs in topsteden met alle topspelers beschikbaar

- Competitie in de Benelux, klein beginnen en proberen te groeien 

Ik vind persoonlijk het allebei de charmes hebben, daarom ben ik benieuwd naar jullie input

Het Benelux idee spreekt me het meest aan. Ik zou het dan wel wat uitgebreider zetten dan enkel een onderlinge competitie. Om het te vergelijken met je vorige verhalen zou ik dus iets meer tegen een variant op de sterspelers zitten dan op een variant van de eredivisie.

Ik zou graag een nieuwe voetbalcompetitie starten. Niet meer met Uefa Euro League, dat is te ver terugkijken en heb geen zin meer om die verhaallijn te hervatten (het is een soep geworden). Hebben jullie suggesties voor een voetbalcompetitie? En trouwens een remake van Uefa Euro League mag ;) 

1 minuut geleden zei Jarne:

Iemand?

Misschien kan je iets met het aankomende EK? Anders lijkt het mij wel leuk om voetbal eens op een Amerikaanse manier te presteren. Dus met 30 teams, 2/3 spelers per positie, om de 2/3 dagen een wedstrijd en dan nauurlijk eindigen met een spectaculaire play-off. Nu ik dit zo opschrij merk ik dat het niet realiseerbaar is met een simulatie van FIFA/FM dus zou het volledig fantasie moeten zijn. Ik weet niet of je dat een probleem vind. Dat EK idee is natuurlijk al een stuk makkelijker na te bootsen met een game

Ik heb nog een leuk ideetje voor een Focus/PCM verhaal (gebaseerd op Flanellen Benen wat ik zon zieke serie vond) maar ik ga nog een paar stapjes verder op bepaalde vlakken. Iemand die me wil helpen?

Ik was van plan om een draft-EK te doen... Dat wil zeggen, als eenmaal alle selecties bekend zijn, gaan we in blinde rondes jullie selecties samenstellen. Bijvoorbeeld de 1e keepersronde: nummers 1 t/m 24 worden in een lijst geplaatst. Klaas zet zijn naam in die lijst achter nummer 12 en pakt bijvoorbeeld Neuer, terwijl Pieter nummer 1 kiest en misschien wel de 3e keeper van Albanië pakt. Zo zal ik spelers zoveel mogelijk per positie categoriseren zodat je niet met 4 rechtsbacks een defensie moet vormen en dat soort taferelen. Zodoende gaan we tijdens het EK ook ons eigen variantje erop draaien... Als hier tenminste animo voor is...