Stefanvk

[Hulp] Starten Verhalen

526 posts in this topic

Hallo, ik heb een vraag.

Ik wil namelijk een verhaal starten. Maar dan heb ik 2 beginnende verhalen staan. Mag dat?

Ik had ergens gelezen dat na 2 weken je verhaal wordt overgeplaatst. Mijn verhaal en ook sommige andere verhalen zijn intussen al ruim 2 weken bezig. Ik wil niet opdringerig overkomen, maar ik vroeg me het af.  :)

Als je een goede start hebt gemaakt (lees: alles gewoon goed op orde, direct motiverend overkomt, aantal stukjes hebt geplaatst al en niet lijkt te gaan stoppen) wordt je verhaal binnen tien dagen tot twee weken verplaatst. Maargoed, wij zijn ook mensen dus dat kan wel eens een dag of zestien worden ;) Als het goed is, is je verhaal vanmorgen verplaatst :)

En over het starten van verhalen. Je mag inderdaad drie verhalen per half jaar starten dus denk wel goed na voor je start. Niet dat we mensen hiermee willen ontmoedigen, integendeel, we willen juist dat mensen even nadenken of ze dit wel echt willen gaan doorzetten om er een succesvol verhaal van te maken om een blamage te voorkomen (dat een verhaal binnen een paar weken weer stopt).

Hallo, ik heb een vraag.

Ik wil namelijk een verhaal starten. Maar dan heb ik 2 beginnende verhalen staan. Mag dat?

Ik had ergens gelezen dat na 2 weken je verhaal wordt overgeplaatst. Mijn verhaal en ook sommige andere verhalen zijn intussen al ruim 2 weken bezig. Ik wil niet opdringerig overkomen, maar ik vroeg me het af.  :)

Als je een goede start hebt gemaakt (lees: alles gewoon goed op orde, direct motiverend overkomt, aantal stukjes hebt geplaatst al en niet lijkt te gaan stoppen) wordt je verhaal binnen tien dagen tot twee weken verplaatst. Maargoed, wij zijn ook mensen dus dat kan wel eens een dag of zestien worden ;) Als het goed is, is je verhaal vanmorgen verplaatst :)

En over het starten van verhalen. Je mag inderdaad drie verhalen per half jaar starten dus denk wel goed na voor je start. Niet dat we mensen hiermee willen ontmoedigen, integendeel, we willen juist dat mensen even nadenken of ze dit wel echt willen gaan doorzetten om er een succesvol verhaal van te maken om een blamage te voorkomen (dat een verhaal binnen een paar weken weer stopt).

Is inderdaad verplaatst. Ik snap ook dat jullie mensen zijn, is ook niet erg.

Ik ben gestopt met een verhaal, dus ik heb er nu 2 lopen.

Alleen is het verhaal dat je gestopt bent niet echt jouw verhaal.

Is het niet enkel de schrijver die het topic opent die telt als "officiële" schrijver, ook al werkt een andere schrijver even hard of zelfs harder?

Ik heb momenteel een Focus verhaal over de Formule 1. Het seizoen is over een kleine twee weken afgelopen en ik ben gaan zoeken naar een concept wat meer actieve leden beloond. Na veel wikken en wegen (en al een keer wezen polsen onder mijn huidige deelnemers), ben ik tot de volgende opzet gekomen. Ik vroeg me af, hoe kijken jullie hier tegenaan. Zijn er dingen die jullie niet duidelijk vinden of zijn er dingen die jullie juist anders zouden doen, mochten jullie het organiseren?

Geplaatste Afbeelding

Beste leden,

Nadat ik de afgelopen weken het verhaal Focus One Championship Racing, kom ik nu met een uitgebreider concept, onder de naam Focus One World Championship Racing (een mond vol). Bij dit nieuwe concept krijgen meer members de kans om deel te nemen (26 + een oneindig aantal reserves). Hieronder kan je alle informatie die nodig is om het concept te begrijpen en deel te nemen.

Concept

In dit spel zijn dertien merkenteams, die jullie uit de Formule 1 kennen. Alle teams hebben twee auto’s, die deelnemen aan de races, die te zien zijn op de kalender. De deelnemers worden toegewezen aan de teams volgens een loting. Je hebt dus zelf geen invloed op het team waarbij je terecht komt. Ieder team heeft zijn eigen unieke nummers (Red Bull bijvoorbeeld 25 & 26). Zodra de inschrijvingen gesloten zijn, wordt iedereen in een Excel sheet geplaatst. De eerste 26 members zijn zeker van directe deelname. Via de RANDOM functie van Excel wordt er volgens een getal getrokken tussen de 1 en 26. Mocht dit getal bijvoorbeeld 9 zijn, dan wordt de eerste member geplaatst bij Toyota, volgens deze nummerverdeling van de stoeltjes. Hierna komt de tweede member aan de beurt. Wederom wordt er een getal getrokken. Mocht dit 21 zijn, dan komt hij bij Ferrari terecht. Dit wordt net zolang gedaan totdat alle 26 members een team hebben.

Na de loting ben je dus gekoppeld aan een team of niet (mocht je niet bij de eerste 26 inschrijvingen zitten), wat nu? De auto waarin je rijdt heeft statistieken én een contractduur voor hoe lang je aan een team verbonden bent. De statistieken bepalen hoe goed je auto is, de contractduur bepaalt hoe lang je mag deelnemen voor het team. Stel je zit bij Caterham, dan mag je twee seizoenen deelnemen aan het spel, hierna zal je je dus opnieuw inschrijven en zal er opnieuw geloot worden. Op deze manier kunnen nieuwe members ook deelnemen aan het spel.

Er zijn nu nog twee variabelen, buiten de statistieken van je auto, de statistieken van je coureur en de kwaliteiten van je pitcrew. Een pitcrew? Ja iedere deelnemer heeft een pitcrew. Aangezien er bij iedere race twee pitstops zijn (eventueel meer bij crashes/straffen) krijg je boven je tijd nog eens vijf seconden opgeteld per pitstop. Deze tijd kan, door middel van trainingen, verkort worden tot 2,5 seconden per pitstop. Over de trainingen later meer. Je coureur heeft vier statistieken; start, kwalificatie, durf en besturing auto. Deze zijn bij iedereen 50, maar kunnen via trainingen verbeterd worden. Uitleg van de statistieken is onder het kopje “Statistieken” uitgewerkt.

Trainingen

Zoals gezegd kan je je pitcrew en je coureur trainen. Door betere statistieken te krijgen, kan je betere prestaties neerzetten. Op deze manier loont het om actief te blijven, omdat je andere members kan verslaan, die minder actief zijn. Iedere deelnemer (ook zonder team) start met een budget van € 1.000.000. Hiervan moet je je trainingen betalen. Ik geef één voorbeeld. Je kan de Start-training doen. Je coureur krijgt dan +1 voor de statistiek Start. Deze training duurt één week en pas na deze week kan je weer een nieuwe training doen. De kosten bedragen eenmalig € 10.000. Na deze week kan je dus weer een nieuwe training kiezen. Let op, je kan nooit twee trainingen tegelijk doen. De training voor je pitcrew kan tegelijk met de training van je coureur worden gedaan. Let op, als een training bijvoorbeeld drie weken duurt, dan is het effect pas merkbaar drie weken nadat je de training hebt aangevraagd.

Geplaatste Afbeelding

Wanneer moet je aangeven of je wilt trainen? Dit dien je binnen een week nadat je toegewezen bent aan een team te doen, members zonder team gelieve ook binnen een week in te sturen. Gebruik hiervoor gelieve onderstaand invulschema. Mocht je een training willen uitvoeren die 2 weken duurt, vul dan alleen de week in dat hij start en laat de volgende week leeg.

Ik heb ter illustratie al enkele trainingen ingevuld, zodat je kan zien hoe het precies werkt.

Week 1: Durf-training & Gevorderde training

Week 2: Algemene training II
Week 3:
Week 4: Durf-training & Middelmatige training
Week 5:
Week 6:
Week 7:
Week 8:
Week 9:
Week 10:
Week 11:
Week 12:
Week 13:
Week 14:
Week 15:
Week 16:
Week 17:
Week 18:
Week 19:
Week 20:
Week 21:
Week 22:
Week 23:
Week 24:

Statistieken & bepaling uitslag

Je coureur heeft vier statistieken zoals gezegd. Maar hoe hebben deze invloed op de uitslag? Simpel je auto heeft ook statistieken, bijvoorbeeld: topsnelheid 95, bochten 100, remmen 95. De statistieken van je coureur bepalen het aantal punten dat je kan scoren. Ik kan er een hoop tekst aan wijden, maar ik heb dit even versimpeld in onderstaande tabel:

Geplaatste Afbeelding

Ieder circuit heeft dan nog eens zijn eigen statistieken. Bijvoorbeeld circuit A heeft 1 op topsnelheid, 0,8 op bochten en 0,9 op remmen. Op basis van deze gegevens wordt een uitslag opgemaakt.

Kwalificatie: ((72x95)x1) + ((72x100)x0,8) + ((72x95)x0,9) = 18756

Iedere coureur krijgt hier een eigen uitkomst, die dus de uitslag van de kwalificatie bepaalt.

Race: ((18756x70/100)) + ((85x95)x1) + ((85x100)x0,8) + ((80x100)x0,8) + ((80x95)x0,9) = 41244,2

Deze score wordt omgezet in een tijd. Bij deze tijd worden twee pitstops opgeteld én eventuele opgelopen extra tijd door crashes/straffen. Extra tijd? Ja extra tijd. Je kan extra tijd aangesmeerd krijgen als je bijvoorbeeld een ongeluk hebt tijdens de race of een overtreding begaat. Iedereen krijgt een willekeurig (door middel van de RANDOM functie van Excel) getal toegewezen. Deze staat symbool voor een gebeurtenis. Mocht je bijvoorbeeld een 7 krijgen, dan krijg je 5 extra seconden, bovenop je eindtijd.

Punten & geld verdienen

Op basis van de uitslag krijg je punten en kan je tevens geld verdienen. In onderstaande tabellen kan je zien hoe je geld kan verdienen. Let op, als je na het plaatsen van een verslag (kwalificatie & race) binnen 24 uur een reactie plaatst, kan je nog eens € 5.000,- per reactie (slechts eenmalig, dus ga geen drie reacties plaatsen) op kwalificatie en/of race verdienen. Dit geldt voor zowel deelnemers met team als zonder team.

Geplaatste Afbeelding

Deelnemen zonder team

Mocht je geen team hebben, dan kan je je coureur en pitcrew alsnog trainen. Op deze manier kan je je alvast voorbereiden, zodat wanneer je alsnog kan meedoen, je niet helemaal vanaf het begin moet beginnen.

Een seizoen bestaat uit twaalf Grand Prix en duurt 24 weken (om het weekend wordt er geracet). Voor de deelnemers die geen team hebben, wordt er in de weekenden dat er geen race gepland staat een race georganiseerd. Dit zijn in totaal negen races (inclusief kwalificaties). De punten verdeling is als volgt: 4-2-1 (prijzengeld: € 4.000, € 2.000 en €1.000). Er wordt niet in officiële auto's geracet, dus hier gaat het puur om de kwaliteiten van de je coureur en pitcrew!

Verkorte uitleg

Stap 1: Je schrijft je in
Stap 2: Je wordt toegewezen aan een team (of niet als je niet bij de 26 eerste inschrijvingen zit)
Stap 3: Je voert trainingen uit
Stap 4: Aanschouw de races
Stap 5: Je schrijft je, mocht je dit willen, weer in zodra het contract met jouw team is afgelopen

Deelnemen

Om je in te schrijven vul je onderstaand lijstje in:

Naam coureur:
Nationaliteit coureur:
Bonuspunten (5): geef hier de verdeling van je bonuspunten aan, je mag de 5 punten verdelen over de statistieken start, kwalificatie, durf en besturing auto. Je mag alle punten toewijzen aan één statistiek of aan meerdere statistieken

Vragen? Stel ze gerust!

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Ik heb momenteel een Focus verhaal over de Formule 1. Het seizoen is over een kleine twee weken afgelopen en ik ben gaan zoeken naar een concept wat meer actieve leden beloond. Na veel wikken en wegen (en al een keer wezen polsen onder mijn huidige deelnemers), ben ik tot de volgende opzet gekomen. Ik vroeg me af, hoe kijken jullie hier tegenaan. Zijn er dingen die jullie niet duidelijk vinden of zijn er dingen die jullie juist anders zouden doen, mochten jullie het organiseren?

Geplaatste Afbeelding

Beste leden,

Nadat ik de afgelopen weken het verhaal Focus One Championship Racing, kom ik nu met een uitgebreider concept, onder de naam Focus One World Championship Racing (een mond vol). Bij dit nieuwe concept krijgen meer members de kans om deel te nemen (26 + een oneindig aantal reserves). Hieronder kan je alle informatie die nodig is om het concept te begrijpen en deel te nemen.Concept

In dit spel zijn dertien merkenteams, die jullie uit de Formule 1 kennen. Alle teams hebben twee auto’s, die deelnemen aan de races, die te zien zijn op de kalender. De deelnemers worden toegewezen aan de teams volgens een loting. Je hebt dus zelf geen invloed op het team waarbij je terecht komt. Ieder team heeft zijn eigen unieke nummers (Red Bull bijvoorbeeld 25 & 26). Zodra de inschrijvingen gesloten zijn, wordt iedereen in een Excel sheet geplaatst. De eerste 26 members zijn zeker van directe deelname. Via de RANDOM functie van Excel wordt er volgens een getal getrokken tussen de 1 en 26. Mocht dit getal bijvoorbeeld 9 zijn, dan wordt de eerste member geplaatst bij Toyota, volgens deze nummerverdeling van de stoeltjes. Hierna komt de tweede member aan de beurt. Wederom wordt er een getal getrokken. Mocht dit 21 zijn, dan komt hij bij Ferrari terecht. Dit wordt net zolang gedaan totdat alle 26 members een team hebben.

Na de loting ben je dus gekoppeld aan een team of niet (mocht je niet bij de eerste 26 inschrijvingen zitten), wat nu? De auto waarin je rijdt heeft statistieken én een contractduur voor hoe lang je aan een team verbonden bent. De statistieken bepalen hoe goed je auto is, de contractduur bepaalt hoe lang je mag deelnemen voor het team. Stel je zit bij Caterham, dan mag je twee seizoenen deelnemen aan het spel, hierna zal je je dus opnieuw inschrijven en zal er opnieuw geloot worden. Op deze manier kunnen nieuwe members ook deelnemen aan het spel.

Er zijn nu nog twee variabelen, buiten de statistieken van je auto, de statistieken van je coureur en de kwaliteiten van je pitcrew. Een pitcrew? Ja iedere deelnemer heeft een pitcrew. Aangezien er bij iedere race twee pitstops zijn (eventueel meer bij crashes/straffen) krijg je boven je tijd nog eens vijf seconden opgeteld per pitstop. Deze tijd kan, door middel van trainingen, verkort worden tot 2,5 seconden per pitstop. Over de trainingen later meer. Je coureur heeft vier statistieken; start, kwalificatie, durf en besturing auto. Deze zijn bij iedereen 50, maar kunnen via trainingen verbeterd worden. Uitleg van de statistieken is onder het kopje “Statistieken” uitgewerkt.Trainingen

Zoals gezegd kan je je pitcrew en je coureur trainen. Door betere statistieken te krijgen, kan je betere prestaties neerzetten. Op deze manier loont het om actief te blijven, omdat je andere members kan verslaan, die minder actief zijn. Iedere deelnemer (ook zonder team) start met een budget van € 1.000.000. Hiervan moet je je trainingen betalen. Ik geef één voorbeeld. Je kan de Start-training doen. Je coureur krijgt dan +1 voor de statistiek Start. Deze training duurt één week en pas na deze week kan je weer een nieuwe training doen. De kosten bedragen eenmalig € 10.000. Na deze week kan je dus weer een nieuwe training kiezen. Let op, je kan nooit twee trainingen tegelijk doen. De training voor je pitcrew kan tegelijk met de training van je coureur worden gedaan. Let op, als een training bijvoorbeeld drie weken duurt, dan is het effect pas merkbaar drie weken nadat je de training hebt aangevraagd.Geplaatste Afbeelding

Wanneer moet je aangeven of je wilt trainen? Dit dien je binnen een week nadat je toegewezen bent aan een team te doen, members zonder team gelieve ook binnen een week in te sturen. Gebruik hiervoor gelieve onderstaand invulschema. Mocht je een training willen uitvoeren die 2 weken duurt, vul dan alleen de week in dat hij start en laat de volgende week leeg.

Ik heb ter illustratie al enkele trainingen ingevuld, zodat je kan zien hoe het precies werkt.

Week 1: Durf-training & Gevorderde training

Week 2: Algemene training II

Week 3:

Week 4: Durf-training & Middelmatige training

Week 5:

Week 6:

Week 7:

Week 8:

Week 9:

Week 10:

Week 11:

Week 12:

Week 13:

Week 14:

Week 15:

Week 16:

Week 17:

Week 18:

Week 19:

Week 20:

Week 21:

Week 22:

Week 23:

Week 24:

Statistieken & bepaling uitslag

Je coureur heeft vier statistieken zoals gezegd. Maar hoe hebben deze invloed op de uitslag? Simpel je auto heeft ook statistieken, bijvoorbeeld: topsnelheid 95, bochten 100, remmen 95. De statistieken van je coureur bepalen het aantal punten dat je kan scoren. Ik kan er een hoop tekst aan wijden, maar ik heb dit even versimpeld in onderstaande tabel:Geplaatste Afbeelding

Ieder circuit heeft dan nog eens zijn eigen statistieken. Bijvoorbeeld circuit A heeft 1 op topsnelheid, 0,8 op bochten en 0,9 op remmen. Op basis van deze gegevens wordt een uitslag opgemaakt.

Kwalificatie: ((72x95)x1) + ((72x100)x0,8) + ((72x95)x0,9) = 18756

Iedere coureur krijgt hier een eigen uitkomst, die dus de uitslag van de kwalificatie bepaalt.

Race: ((18756x70/100)) + ((85x95)x1) + ((85x100)x0,8) + ((80x100)x0,8) + ((80x95)x0,9) = 41244,2

Deze score wordt omgezet in een tijd. Bij deze tijd worden twee pitstops opgeteld én eventuele opgelopen extra tijd door crashes/straffen. Extra tijd? Ja extra tijd. Je kan extra tijd aangesmeerd krijgen als je bijvoorbeeld een ongeluk hebt tijdens de race of een overtreding begaat. Iedereen krijgt een willekeurig (door middel van de RANDOM functie van Excel) getal toegewezen. Deze staat symbool voor een gebeurtenis. Mocht je bijvoorbeeld een 7 krijgen, dan krijg je 5 extra seconden, bovenop je eindtijd.Punten & geld verdienen

Op basis van de uitslag krijg je punten en kan je tevens geld verdienen. In onderstaande tabellen kan je zien hoe je geld kan verdienen. Let op, als je na het plaatsen van een verslag (kwalificatie & race) binnen 24 uur een reactie plaatst, kan je nog eens € 5.000,- per reactie (slechts eenmalig, dus ga geen drie reacties plaatsen) op kwalificatie en/of race verdienen. Dit geldt voor zowel deelnemers met team als zonder team.Geplaatste AfbeeldingDeelnemen zonder team

Mocht je geen team hebben, dan kan je je coureur en pitcrew alsnog trainen. Op deze manier kan je je alvast voorbereiden, zodat wanneer je alsnog kan meedoen, je niet helemaal vanaf het begin moet beginnen.

Een seizoen bestaat uit twaalf Grand Prix en duurt 24 weken (om het weekend wordt er geracet). Voor de deelnemers die geen team hebben, wordt er in de weekenden dat er geen race gepland staat een race georganiseerd. Dit zijn in totaal negen races (inclusief kwalificaties). De punten verdeling is als volgt: 4-2-1 (prijzengeld: € 4.000, € 2.000 en €1.000). Er wordt niet in officiële auto's geracet, dus hier gaat het puur om de kwaliteiten van de je coureur en pitcrew!Verkorte uitleg

Stap 1: Je schrijft je in

Stap 2: Je wordt toegewezen aan een team (of niet als je niet bij de 26 eerste inschrijvingen zit)

Stap 3: Je voert trainingen uit

Stap 4: Aanschouw de races

Stap 5: Je schrijft je, mocht je dit willen, weer in zodra het contract met jouw team is afgelopenDeelnemen

Om je in te schrijven vul je onderstaand lijstje in:

Naam coureur:

Nationaliteit coureur:

Bonuspunten (5): geef hier de verdeling van je bonuspunten aan, je mag de 5 punten verdelen over de statistieken start, kwalificatie, durf en besturing auto. Je mag alle punten toewijzen aan één statistiek of aan meerdere statistieken

Vragen? Stel ze gerust!

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Lijkt me een geweldig idee! Mag ik alvast reserveren voor een plekje bij de eerste 26?

Heel mooi concept! Alleen ben ik niet zeker of je wel aan 26 inschrijvingen komt, maar dan is het alsnog een mooi en goed uitgewerkt concept!

Ach ja, met minder teams starten zou dan de oplossing zijn, dat is het probleem niet.

@aron24 nee, zodra ik het topic open over enkele weken zal je je pas kunnen inschrijven.

Ik vind dit een goed idee. In een later stadium kan je desnoods nog teammanagers toevoegen die de contracten moeten vastleggen en tactieken bepalen enz.

Ik vind dit een goed idee. In een later stadium kan je desnoods nog teammanagers toevoegen die de contracten moeten vastleggen en tactieken bepalen enz.

Leuk idee ja. Dat managers dus op basis van uitslagen moeten kiezen wie ze in hun team willen. Alleen zou ik dan dus wel de statistieken van de coureurs geheim moeten houden, zodat er puur op gevoel gekozen moet worden.

@Jimski, @sepvanmarckefan Hoeveel verhalen en blogs mag je nu hebben? 3 verhalen en 3 blogs of 3 verhalen/blogs?

Drie in totaal he, een blog is gewoon een soort categorie zoals een FOCUS-verhaal dat ook is. ;)

@Jimski, @sepvanmarckefan Hoeveel verhalen en blogs mag je nu hebben? 3 verhalen en 3 blogs of 3 verhalen/blogs?

Drie in totaal he, een blog is gewoon een soort categorie zoals een FOCUS-verhaal dat ook is. ;)

Dit inderdaad @aron24.

@ de mensen met een fantasie verhaal. Als jullie een stukje posten in jullie verhaal, hoeveel pagina's zijn dat dan? (word)

@ de mensen met een fantasie verhaal. Als jullie een stukje posten in jullie verhaal, hoeveel pagina's zijn dat dan? (word)

maximaal 2 pagina's aan tekst met alinea's

Het is dus toch een verhaal met deelnemers geworden!

(PCM 2010/ Fantasy/focus) PCM Focus Dreamteam

Concept:

De sponsoren van de teams hadden allemaal aangeven geen enkel contract te verlengen en zelfs op hen ploeg stop te zetten. De UCI zat met een probleem, de renners zaten met een probleem. Maar toen kwam een rijke topman op een idee. Aron, de topman stelde voor om jouw droomteam te ontwikkelen. Je krijgt daarvoor 300 miljoen.

Iedereen mag de jonge talenten maken, 800 te verdelen per renner over de stats. Voor de potentie mag je 10 punten verdelen over 2 talenten!

Iedereen maak ook sponsor, ploegleider en managers kiezen. De Top tour zal bestaan uit 20 teams! Kies je voor een sprintersploeg of voor een klassementsploeg.

Renners:

Natuurlijk wil iedereen de beste renners, daarom wacht ik eerst tot er 18 á 20 topteams zijn. Daarna Posts ik de beste renners en mag je bieden. Let er wel op, dat je geld niet opmaakt! Je moet minimaal 20 renners hebben en maximaal 30 renners. Als je geld over houdt, mag je stats bijkopen. Dat kost natuurlijk geld. boven de 80 kost een miljoen, van 70 tot 80 500.000. Je mag maximaal 15 stats upgraden, Max 3 per renner! Ik meld het als je een transfer hebt gedaan, ik maak daar ook overzicht van.

Doelen:

Je kunt natuurlijk ook doelen instellen, om geld te verdienen. Je krijgt van mij drie doelen en je mag er zelf 7 maken. Ik geef het geld aan.

Shirts:

Hier vraag om in bij requests voor shirts, als je het zelf kan. Zou het mooi zijn!

Wedstrijden:

Ik ga alleen de grote wedstrijden rijden.

Geplaatste Afbeelding

Max 60 koersdagen.

Gelieve dit in te vullen: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3RILEJQEWTPS.xlsx

Inschrijven:

Je stuurt je inschrijving in het topic!

Je vult dit formulier in!

Naam ploeg:

Hoofdsponsor ploeg(logo voor shirts als het kan):

Nationaliteit van de ploeg:

Managernaam

Ploegleider

Je twee jonge talenten(dus twee keer invullen, potentie 10 punten, stats 800 punten, fysiek, moraal en sociaal 200 punten te verdelen! Leeftijd tussen 18-22!

Naam

Geboortedatum

Lengte

Moraal

Sociaal

Fysiek

Rijden

Klimmen

Sprinten

Acceleren

Heuvels

Tijdrijden

Proloog

Kasseien

Uithouding

REC

Weerstand

Aanvallen

Dalen

Stats winnen!

Je kunt ook af en toe wat stats winnen met quizzen, spelletjes!

Er zijn om dit forum veel PCM-verhalen, maar er mist nog wat! Ik heb van alle focus verhalen er wat in verwerkt met natuurlijk met mijn eigen idee vermengd. Je eigen droom team maken, dus!

Als je nog tips of vragen hebt, stel ze gerust!

Ik hoor graag jullie mening!

Edited by aron24