Brent

Eurotour/Pc Ciclismo

433 posts in this topic

Hier alles over Eurotour!

Originele spel: http://www.pcciclism...wdownload&cid=1

Als je geen zin hebt om een account aan te maken:

login: ruben

pas: robben

2012 patch(ZJ): http://www.pcciclism...iclismo2012.exe

2012 Pack Ita V1.0: http://www.pcciclism...iewtopic&t=3652

2012 Pack Ita V1.1:http://www.pcciclism...iewtopic&t=3693 (o.a. Tour arcade, Giro arcade, OS arcade)

Als je met de laatste twee packs wilt spelen moet je sowieso de patch van ZJ downloaden.

Nederlandse vertaling (plaatsen in program files/dinamic multimedia/pc ciclismo 2001): http://www.filesend.net/download.php?f=6d9526a1cffda69b13bbe76451511e13

Geen idee, het bestaat al sinds 2001. Ik speel het nog maar sinds 2010. Ik heb wel ooit eens een hoesje met de CD erin gezien dus ik vermoed van niet. :P

Ik speel het nu opnieuw al heb ik nooit echt goed geweest in dit, helaas. Ik snapte het meestal niet goed. O ja er was ook zo een plaatje met uitleg van de knoppen (aanvallen enzo), moet ik eens zoeken en hier posten want vond dat zelf wel handig, staat wel nog op dat ander Forum denk ik. Ik weet niet of er ergens tactieken staan voor bepaalde soort ritten want dit spel blijft leuk om te spelen ^_^

Dat plaatje is niet meer beschikbaar.

Hier de uitleg van Berjan

Boven

Links: Helpen van eigen renner, of in de gaten houden van een speciale renner (Bijvoorbeeld Schleck die Contador in de gaten houdt. Klik op dit icoon, en dan op de renner die je in de gaten wil houden.

Midden: Aanvallen

Rechts: Wachten op demarrages, klik ook de icoon onderaan in het midden aan, zodat de renner van voren blijft.

Midden

Links: Naar voren gaan, en daar blijven

Midden: Terug laten zakken

Rechts: Uit de groep laten zakken. (Zeer tactisch, als je een renner in de kopgroep hebt die van voren in peloton moet beuken )

Onder:

Links: op kop beuken, zonder af te lossen

Midden: Samenwerken met andere renners op kop van de groep

Rechts: Opgeven

Ik begrijp niet waarom dit spel niet wat populairder is bij de gamers. Waarschijnlijk de onbekendheid?

Momenteel ben ik bezig met een Rabobank carriere. Het duurde lang voor de eerste overwinning er kwam, maar dat was dan ook meteen een semiklassieker. Boom reed weg uit de groep der favorieten en kon deze favorieten voorblijven. Dat was Dwars door Vlaanderen. De rest van het voorjaar was ook realistisch. Boonen was de grote man met overwinningen in Omloop het Nieuwsblad, Kuurne, Ronde van Vlaanderen (in een sprint met negen anderen) en Parijs-Roubaix (hij sprong weg met nog twintig kilometer te gaan en bleef Boom en Devolder 32 seconden voor, Cancellara werd zesde op meer dan een minuut). Cavendish won Milaan-Sanremo en Scheldeprijs Vlaanderen.

De heuvelklassiekers werden ook realistisch gereden. Sagan won een saaie Brabantse Pijl, Nibali won een fraaie Amstel Gold Race, Rodriguez won de Waalse Pijl (door in de slotmilimeter vroege vluchter Albasini in te rekenen!) en Nibali won vervolgens Luik-Bastenaken-Luik in een sprint met drie.

De voorbereiding op de Giro werd gewonnen door de Belg de Gendt.

In de Giro reed ik met Gesink, en hij werd knap derde. In de eerste week was hij niet in vorm (ook de eerste koersdagen die ik met hem maakte sinds de Tour de Oman), en verloor hij veel tijd. De eerste week was de week van Garmin. Eerst won vandeVelde de proloog, en in de bergen nam Hesjedal het stokje over. De tweede week kwam Gesink erdoor, getuige een tweede, derde en weer tweede plek bij een bergetappe. Hesjedal werd steeds in de verdediging gedrongen en uiteindelijk verloor hij in een etappe meer dan vier minuten op Rodriguez die hiermee de Giro won. Pozzovivo werd uiteindelijk tweede (op 3m 44) en Gesink derde op 4m8).

Ten tijde van de Giro won Boom Olympia's Tour en Danielson won tour of Californie.

Dan de voorbereiding op de Tour:

Frank Schleck won de ronde van Luxemburg. Igor Anton was de sterkste in de ronde van Zwitserland en Tony Martin in Dauphine Libere.

Ik deed mee met de Nederlandse Kampioenschappen op de weg en in de tijdrit. De tijdrit werd gewonnen door Lars Boom, en op de weg sprintte Bos naar de zege. De rest van de nationale kampioenschappen was ook realistisch. Behalve dan dat Contador de tijdrit won in Spanje.

De Tour dan, die heb ik net gereden:

Gesink, Mollema en Kruiswijk deden alle drie mee, en ook Kelderman was van de partij. Maar de meest in het oog sprong Sanchez. De Spanjaard reed voor de bollen en nam die ook mee naar huis. Hij won een etappe door Txurruka te verslaan in de sprint. Voor de rest deden wij niet echt mee. Gesink was nog de beste renner op een achtste plek. Voorin ging het om Wiggins, Froome, Valverde en Evans. Valverde viel op het laatst nog weg uit de top vier.

Froome viel een keer aan, en kraakte daarmee zijn kopman, om vervolgens weer terug te keren en Wiggins te helpen. Net als in het echt dus.

Wiggins won, Froome werd tweede (op anderhalve minuut), Evans werd derde.

Van Gerderen won de witte trui, voor Poels en Kelderman.

SKY won het ploegenklassement, voor Radioshack en Rabobank (mijn ploeg dus).

1 B.Wiggins Gran Bretagna Sky Professional Cycling Team 87H 38m 57s

2 C.Froome Gran Bretagna Sky Professional Cycling Team +1m 32s

3 Cadel Evans Australia BMC +2m 12s

4 J.Van den Broeck Belgio Lotto - Belisol +2m 45s

5 J.Brajkovic Slovenia Astana +5m 15s

6 V.Nibali Italia Liquigas - Cannondale +6m 23s

7 A.Valverde Spagna Movistar +6m 47s

8 S.Sanchez Gonzalez Spagna Euskaltel - Euskadi +6m 52s

9 R.Gesink Olanda Rabobank +8m 3s

10 L.Leipheimer Stati Uniti Omega Pharma - Quickstep +8m 14s

Geplaatste Afbeelding

Komt dit iemand bekend voor?

Ik ben overigens van plan om vanaf 2013 (ik ben nu net na de Tour) een carriere aan te maken op dit forum, maar dan moet ik wel kijken of het een beetje realistisch is qua renners die starten en in vorm zijn. Ik heb een paar mooie aankopen gedaan en slechte renners eruit geknikkerd :notworthy:

Boonen wint de OS op de weg, en Wiggins in de tijdrit :notworthy: Met Kelderman op de weg achtste geworden, en met Boom in de tijdrit tweede. Westra werd derde in de tijdrit.

Beste Junior, Ik heb het spel gedownload maar de link voor de nederlandse omzetting werkt niet. Kan U mij deze niet per mail toezenden aub ? Dank bij voorbaat en groetjes uit Halle. Roger.

Ik ga het ook nog eens opnieuw installeren, heb een tijdje niet gespeeld, maar door dit krijg ik er weer zin in. :notworthy:

Mooi zo :D

Ik ga denk ik binnenkort toch even een carriere starten. De tweede seizoen is niet zo mooi meer als het eerste. De ploegen kopen geen goede renners, ook al is hun topper door een ander gekocht. Ik reed met kleppers als Rolland, Coppel, een Colombiaans talent, een Italiaan van Vacansoleil, nog een Italiaans talent. En dan nog de nederlandse renners van Rabobank. Zou te makkelijk zijn.

Dus ik ga weer in 2012 beginnen met de carriere en dan ben ik pas klaar in Maart (ongeveer), dan zal er wel weer een 2013 update zijn.

Beste Junior,

Ik heb het spel gedownload maar de link voor de nederlandse omzetting werkt niet.

Kan U mij deze niet per mail toezenden aub ?

Dank bij voorbaat en groetjes uit Halle.

Roger.

Junior :tranen:

Heeft een van jullie de patches van 2010 en 2011 nog? Ik ben van plan om een verhaal te beginnen, beginnend in 2009, dan 2010, dan 2011 en dan later 2012. Tevens is het voor anderen ook leuk om weer oudere databases met andere ploegen te hebben.

Ik ben nu bezig aan een carrière met Farnese Vini, ongelooflijke realistische resultaten tot nu toe. Boonen die in Qatar wint, Nibali wint Oman, Cancellara won de Strade Bianche met een solo van 35 km. Ik werd met Rabottini 3e in de Ronde van Langkawi (gewonnen door Serpa voor Rujano) Nu de Tirreno, ik zal later wel eens wat resultaten posten.