• 0
Sign in to follow this  
Mathias

FAQ | Technische vragen

Question

xfa.png

1. Ik wil iets aanpassen aan mijn database (renner ontslagen, financiën aanpassen,...). Hoe doe ik dit?

In ons downloadcentrum vind je zowel de download 'Full editor' als 'Full editor handleiding' in de rubriek PCM'12 -> Tools en editors. Download beide en in de handleiding staat uitgelegd wat en hoe je iets moet doen.

2. Mijn savegame wilt niet meer laden, ben ik mijn carrière kwijt?

Neen. PCM maakt elke week (een ingame week) automatisch een savegame aan en plaatst die in 'Mijn documenten' in de map 'Weeklysave'. Kopieer de laatste, of de savegame die je nodig hebt naar de volgende map: C:UsersMathiasDocumentsPro Cycling Manager 2010DatabaseSolo*DB waarmee jij speelt*. In het spel selecteer je vervolgens deze savegame bij 'laden'.

3. De map 'PCM '12' in 'mijn documenten bestaat niet, is dit normaal?

Ja, dit is normaal. Deze map wordt pas aangemaakt nadat je voor de eerste maal PCM opstart.

4. Mijn aantal activaties zijn bijna op, wat nu?

Terwijl PCM aan het desinstalleren is moet je je code niet de-activeren, maar moet je dat scherm afsluiten. Normaal heb je dan geen code verspilt en blijf je op alle activaties staan. Moest je activatiecode toch opgebruikt zijn, kan je naar Cyanide een mail sturen met een foto van je doosje, rekening en DVD.

5. Hoe weet ik of mijn computer Pro Cycling Manager 2012 aankan?

Om dit te controleren ga je naar de website Can You Run it. Selecteer hier Pro Cycling Manager 2012 in de lijst en voer de analyse uit. Deze analyse bestaat uit een oordeel over je CPU, werkgeheugen, videokaart en nog enkele randzaken. Als je computer het spel aankan zal je overal groene vinkjes moeten krijgen. Is dit niet het geval dan zal je of een nieuwe computer moeten kopen of je huidige computer moeten upgraden. Voor verdere vragen over aanschaf van computers en andere bijpassende hardware kan je naar ICT-hoekje gaan.

6. Ik wil een nieuwe computer kopen, hoe weet ik of deze het spel kan draaien?

In topic staan de systeemeisen van Pro Cycling Manager 2012. Kijk of de computer die je op het oog hebt beter is dan de gegevens in deze lijst. Mocht je hier niet zeker van zijn of de kennis niet hebben, dan kan je hier navraag doen. De leden van dit forum zullen dan samen met jou kijken of je het spel kan draaien op de computer die je op het oog hebt.

7. Tijdens het spelen krijgen ik alleen een blauw scherm te zien, dit is echter niet altijd het geval.

Dit komt omdat de wedstrijd die je speelt veel van jou computer eist, maar je computer hier niet aan kan voldoen. Probeer lagere grafische instellingen uit. Mocht je dit niet willen doen voor één rit, kan je ook de helikopter-camera proberen, deze doet het vaak wel.

8. Tijdens het spelen hapert mijn scherm, wat kan ik hieraan doen?

Dit komt omdat je computer niet voldoet aan de eisen. Zet je grafische instellingen lager om dit probleem te verhelpen. Mochten de problemen aanhouden, dan is jou computer waarschijnlijk niet goed genoeg voor Pro Cycling Manager 2012. Controleer dit hier voor de zekerheid.

9. Tijdens het spelen heb ik geen publiek en steden, wat kan ik hieraan doen?

Deze staan dan niet aan. Ga naar de grafische instellingen en zet publiek en steden minimaal op 1.

10. Na het verhogen van de grafische instellingen krijg ik de melding dat ik mijn instellingen niet kan verhogen en dat deze weer teruggezet worden, hoe kan ik ze alsnog verhogen?

Druk onderaan bij grafische instellingen op "Grafische opties forceren".

11. Tijdens het opstarten van het spel geeft hij aan dat er een update beschikbaar is, waarom moet ik die downloaden?

Helaas is het spel niet perfect op het moment dat deze in de winkels ligt. Om dit op te lossen komen de makers met patches (updates). Als je deze download worden bepaalde fouten in het spel opgelost. Het beste is overigens om dit handmatig te doen (en niet via de melding die het spel geeft bij het opstarten).

12. Kan ik patches handmatig downloaden?

Ja dit kan. In topic kan je de laatste patch downloaden en zie je tevens welke problemen deze oplost.

13. Moet ik een nieuwe carrière starten na installatie van een patch?

Dat ligt eraan. Kijk in topic. Soms is het wel nodig, maar soms hoef je geen nieuwe carrière te starten en kan je alsnog van de voordelen gebruik maken.

Edited by Stijn

2 answers to this question

• 0

xfa.png

Beantwoorde vragen

1. Wat als mijn laptop uitvalt en de carrière werkt niet meer?

Dan is er altijd nog het noodplan in naam van weeklysave. Deze vind je meestal in documenten->PCM versie->Users->Naam->Database->Weeklysave. Die weekly save kopieer je en plak je dan in documenten->PCM11/12>Users->Naam->Database->Solo->Naam DB.

Edited by Stijn

• 0

xfa.png

Beantwoorde vragen

1. Wat moet ik invoeren als ik een account aanmaak bij 'adres'?

Je voert hier je email-adres in. 

2. Ik kon pcm altijd spelen op hoge instellingen maar nu crasht het spel bij de Giro, Tour en de Vuelta. Hoe kan dat? 

Dit komt waarschijnlijk doordat de ritten zwaarder zijn geworden door extra details van de rittenmakers

Edited by Stijn

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this