Tommoc

Het grote ik-geil-op-Paradox-Interactive-topic-mét-streepjes

611 posts in this topic

Pre Order Europa Universalis 4 via DL Gamer en steun PCM Focus

Geplaatste Afbeelding

Voor slechts 33,89 euro is op 13/08/2013 om klokslag 1 na twaalf in de nacht dit spel voor jou!

Koop Europa Universalis III via DL Gamer en steun PCM Focus!

Geplaatste Afbeelding

Koop Victoria II, Victoria II: A House Divided en Victoria II: A heart of darkness via DL Gamer en steun PCM Focus!

Geplaatste Afbeelding

Geplaatste Afbeelding

Geplaatste Afbeelding

Koop Crusader Kings II via DL Gamer en steun PCM Focus!

Geplaatste Afbeelding

De nieuwe EU komt er aan binnen een paar jaar, kijk ik enorm naar uit. Hoop echt dat ze alle uitbreidingen behouden en gewoon één massaal spel uitbrengen van bij de start. Victoria II blijft trouwens mijn favoriet,dat economisch systeem is gewoon heldhaftig! CK vind ik net te ingewikkeld om rustgevend te kunnen spelen.

De nieuwe EU komt er aan binnen een paar jaar, kijk ik enorm naar uit. Hoop echt dat ze alle uitbreidingen behouden en gewoon één massaal spel uitbrengen van bij de start.

Victoria II blijft trouwens mijn favoriet,dat economisch systeem is gewoon heldhaftig!

CK vind ik net te ingewikkeld om rustgevend te kunnen spelen.

CK is gewoonweg zalig. Elke keer als ge denkt dat alles in orde is, komt er zo'n achterbaks vazalletje en whoop, uren werk naar de botten

De nieuwe EU komt er aan binnen een paar jaar, kijk ik enorm naar uit. Hoop echt dat ze alle uitbreidingen behouden en gewoon één massaal spel uitbrengen van bij de start.

Victoria II blijft trouwens mijn favoriet,dat economisch systeem is gewoon heldhaftig!

CK is gewoonweg zalig. Elke keer als ge denkt dat alles in orde is, komt er zo'n achterbaks vazalletje en whoop, uren werk naar de botten

Ja net daarom :D In een spel moet je beloond worden alleen bij CK is de beloning gewoon altijd heeeeel ver te zoeken. Het tempo ligt wat traag, slechts één keer echt lang gespeeld met Vlaanderen en ja dan begin je wel de beloning te voelen van een uur of twintig plannen en nadenken en statistieken lezen maar dan gaat het plots toch nog fout...Bij EU ligt de foutmarge gewoon hoger,je kan al eens een seconde niet opletten.

Bij Victoria heb je dat trouwens ook dat een beslissing je kan maken of kraken alleen het aantal beslissingen ligt lager. Je bouwt maar om het jaar een fabriek en je wacht er dan ook wel lang op meestal is de keuze wel correct. Bij CK heb je dan eindelijk een goede vazal gevonden voor dat stukje niemandsland dan plots verklaart je heer oorlog met iemand en moet je mee en weigert plots die vazal mee te doen waardoor je al dat zoeken voor niets hebt gedaan. Of die heer van 89 jaar die maar niet wilt sterven en een jachtongeval voor je 25 jarige erfgenaam :P

Te veel de factor geluk naar mijn zijn;

Ja net daarom :D In een spel moet je beloond worden alleen bij CK is de beloning gewoon altijd heeeeel ver te zoeken. Het tempo ligt wat traag, slechts één keer echt lang gespeeld met Vlaanderen en ja dan begin je wel de beloning te voelen van een uur of twintig plannen en nadenken en statistieken lezen maar dan gaat het plots toch nog fout...Bij EU ligt de foutmarge gewoon hoger,je kan al eens een seconde niet opletten.

Bij Victoria heb je dat trouwens ook dat een beslissing je kan maken of kraken alleen het aantal beslissingen ligt lager. Je bouwt maar om het jaar een fabriek en je wacht er dan ook wel lang op meestal is de keuze wel correct. Bij CK heb je dan eindelijk een goede vazal gevonden voor dat stukje niemandsland dan plots verklaart je heer oorlog met iemand en moet je mee en weigert plots die vazal mee te doen waardoor je al dat zoeken voor niets hebt gedaan. Of die heer van 89 jaar die maar niet wilt sterven en een jachtongeval voor je 25 jarige erfgenaam :P

Te veel de factor geluk naar mijn zijn;

Geluk, nah, je bent gewoon meer afhankelijk van verschillende personen. Niet enkel je buren zijn bedreigingen, maar ook je eigen volk. Iets wat gewoon thuis hoort in de tijdsgeest waarin zich CK afspeelt.

De Game of Thrones mod voor CKII is trouwens echt een aanrader. Geen enkele ander game dat zo gemaakt is voor de wereld van A song of Ice and Fire.

Ik probeerde laatst de got mod te installeren maar hij geeft de hele tijd een foutmelding dat hij op de c schijf iets niet kan openen (clausewitzII, ofzo). Dit terwijl ik hem op een andere schijf heb geïnstalleerd. Heb jij enig idee hoe dat kan?

Ik probeerde laatst de got mod te installeren maar hij geeft de hele tijd een foutmelding dat hij op de c schijf iets niet kan openen (clausewitzII, ofzo). Dit terwijl ik hem op een andere schijf heb geïnstalleerd. Heb jij enig idee hoe dat kan?

waarschijnlijk zoekt ie de bestanden op de verkeerde schijf. 'k zou niet direct weten hoe je dat op 1,2,3 kan oplossen.

uhu, volgens mij moet je wel dezelfde versie hebben (allée, patch). Bij mij is dat 1.06b aangezien ik wel betaald heb.

Ik ben aan het denken om CKII te kopen aangezien dat nu met korting staat op de paradox site maar zijn er uitbreidingen die echt noodzakelijk zijn want dat maakt het weer wat kostelijker natuurlijk.

Ik ben aan het denken om CKII te kopen aangezien dat nu met korting staat op de paradox site maar zijn er uitbreidingen die echt noodzakelijk zijn want dat maakt het weer wat kostelijker natuurlijk.

nop, uitbreidingen maken het leuker, maar zijn niet noodzakelijk.

Ik ben ondertussen 250 jaar bezig met Ijsland in CK 2. Heb 150 jaar weinig beleefd (vooral interne ontwikkelingen), en dan plots...BAM koning van Engeland :lachen: had 100 jaar ervoor iemand matrinileair gehuwd, die heeft geusurped en die lijn is doodgegaan en ik was de volgende blijkbaar. Dan nogal wat burgeroorlogen in Engeland als gevolg, en ben uiteindelijk geëindigd met het graafschap van York, hertogendom van Winchester en wat prut in Noorwegen & Finland (3 provincies), Losgescheurd van Engeland dankzij een goede huwelijksalliantie met Frankrijk (dat samen met HRR gigantisch is, ze hebben samen Iberia verroverd) en nu lekker mijn holdings pimpen. Zit een beetje vast omdat ik in het erfenisrecht de holdings verdeel onder mijn zonen, maar heb tot nu toe geluk dat er steeds maar één overblijft tegen mijn huidige dood is.

Heb alvast de Converter naar EU3 klaargezet, ben daar veel beter in. Een test gaf wel al aan dat alle legers enzo verloren gaan, beetje balen.

Heb Ijsland niet deftig in EU3 kunnen krijgen :( Kon het land wel invoeren, maar uiteindelijk bleek de omzetting onmogelijk: bvb werd de technologygroup naar Muslim gezet voor heel europa, etc. Dan maar met Brandenburg begonnen. Zit nu in 1760, heb Duitsland gevormd en bezit in Europa alle Duitse gebieden, Zwitserland, Oostenrijk, een haven aan de Middellandse Zee, een stukje Vlaanderen, een groot stuk van noord-Polen en de hele baltische kust muv mijn vassal Riga. Oostenrijk is gereduceerd tot de kolonies in Zuid-Amerika, Burgundy is 1 provincie & gevassaliseerd, Frankrijk is klein maar heeft Aragon opgegeten, Zweden heb ik verdeeld in Noorwegen & Finland nadat ze bijna het hele schiereiland in handen hadden. Heb zelf ook kolonies in Zuid-amerika (Chili & Argentinië), Noord-amerika (heel Canada en dan landinwaarts bijna tot aan de oostkust), eilandjes zoals Antigua, St-Helena, Bourbon & St. Diego in de oceanen en een groot eiland in Indonesië. Ohja, en Alaska en dat Russisch schiereiland aan het uiteinde van de Bering Sea. Heb weinig grote allies maar dat is niet nodig want ik ben al 200 jaar Holy Roman Emperor (alle electors zijn vassals ondertussen, blijven wel maar +-20 landen over) en dus 3x zoveel legers als de andere staten. Nu ben ik eigenlijk enkel nog bezig met consolideren en af en toe wat Imperial Territory teruggeven aan hun rechtmatige eigenaars, het Ottomaanse Rijk & Muskowy in elkaar slaan, regelmatige revoluties onderdrukken en de missions opvolgen (behalve die van de "create a proper fleet", want ondanks 200 schepen moet ik er nog 500 bouwen eer ik aan de limiet zit)