Tommoc

Het grote ik-geil-op-Paradox-Interactive-topic-mét-streepjes

611 posts in this topic

Welk spel is dit?

Ziet er baas uit. Dit ga ik downloaden.

de leercurve is wel vreselijk in het begin. Het is een soort van wereldpolitiek-simulator tussen 1399 en 1821.

Download wel de volledige versie (Divine Wind 5.1), heeft het meeste spelplezier in mijn ogen.

Het is inderdaad vreselijk.

En kut dat Gewest Holland onder Henegouwen valt :L

Ik wil Utrecht annexeren :L

ik heb oorlogje gevoerd met henegouwen, luxemburg, gelderland en utreg . allen tegen brabant maar die hadden blijkbaar hongarije als holmaat. resultaat: ikke deaud.

Ben een beetje aant testen wat mijn volgende land wordt, Novogord is saai en zit meteen vast met die trade league missions en de oprukkende Golden Horde. Zou graag eens aan Ierland beginnen maar 1-province states zijn pokkesaai, heb op 30 minuten 20 jaar Munster gespeeld en het stak gewoon tegen. Italië ligt mij niet echt en Frankrijk, Burgundy, Portugal & Castille heb ik al eens geprobeerd.

Algerije, kan je makkelijk oostwaarts uitbreiden en met wat geluk/pech heb je ook nog je handen vol met Castille. Een staatje in India nemen is ook wel nog leuk totdat je drie keer op rij moet gaan westernizen tegen veel te hoge kosten, maar dat houdt je wel tot in 1800 bezig.

of misschien eens op een ander tijdstip starten - zijn er landen die plots opduiken later of leuker zijn in 15e/16e eeuw?

ik kan op een gegeven moment mijn inflatie en treasury niet meer veranderen. hoe kan da?

Heb je het vastgezet met je rechtermuisknop (dat het balkje grijs wordt in plaats van oranjegeel)? Waarschijnlijk niet omdat het nogal obvious lijkt te zijn, maar toch. Japan ziet er erg vreemd uit vind ik in Divine Wind. Vier staten (daiynomo's), waarvan ééntje 'shogun' is. Zolang de invloed van de shogun hoog genoeg is, kan je niemand anders aanvallen. Van zodra er nog maar twee staten meer overblijven kan je overgaan tot een verenigd Japan en krijg je ook het neutrale Kyoto met zijn trade center. Maar aangezien het om een aanzienlijk aantal provincies gaat en vassals geen optie zijn, lijkt het me immens lang te gaan duren om daartoe te komen. Ik geraakte althans nooit echt snel vooruit.

ah :D rechtermuis indeed :D met brabant zonder oorlog te voeren wel gelderland, luxemburg, friesland en oldenburg ingenomen. wel met inflatie van 15 :D

ik kan op een gegeven moment mijn inflatie en treasury niet meer veranderen. hoe kan da?

Heb je het vastgezet met je rechtermuisknop (dat het balkje grijs wordt in plaats van oranjegeel)? Waarschijnlijk niet omdat het nogal obvious lijkt te zijn, maar toch. Japan ziet er erg vreemd uit vind ik in Divine Wind. Vier staten (daiynomo's), waarvan ééntje 'shogun' is. Zolang de invloed van de shogun hoog genoeg is, kan je niemand anders aanvallen. Van zodra er nog maar twee staten meer overblijven kan je overgaan tot een verenigd Japan en krijg je ook het neutrale Kyoto met zijn trade center. Maar aangezien het om een aanzienlijk aantal provincies gaat en vassals geen optie zijn, lijkt het me immens lang te gaan duren om daartoe te komen. Ik geraakte althans nooit echt snel vooruit.

Daimyos ;)

Is het realistische dus. Is inderdaad kut om met te spelen dan.

Twee keer een oorlog verloren van Bourgondië met Holland en toch als eerste Madeira en de Canarische Eilanden weten te koloniseren... Baas.

Als klein staatje is kolonisatie meestal de snelste optie om het spel open te breken, ja. 

Japan is inderdaad sloom door dat nieuwe systeem. Idem voor Ming, dat in de vanilla echt een bazenland was maar nu vooral intern beziggehouden wordt.

Iemand trouwens eens zin om een multiplayer game te testen? lijkt me wel vet om eens te proberen.

Als klein staatje is kolonisatie meestal de snelste optie om het spel open te breken, ja. 

En toen bekeerde ik me tot het Protestantisme en toen was het afgelopen met Holland :(