Vrobrolf

Focus op de Fiets - Trainen & wedstrijden

2,646 posts in this topic

Plaats hier alles over de laatste ritjes. Lekker getraind op de rollen? Door regenweer overvallen? Een aangename tourtocht gemaakt? Los op je gezicht gegaan tijdens de lokale kermiskoers? Je grote doorbraak in het jeugdcircuit? Alles kan hier geplaatst worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutweer de laatste dagen...ik zweet sowieso al als een varken, maar durfde mij zondag toch echt niet op de fiets te wagen. Vandaag (maandag) een uurtje gemountainbiked in het bos, met de redenering "daar is meer schaduw" - neen hoor, alle warmte leek er wel vast in te zitten. Helemaal doorweekt dus, krampen in m'n benen ook (had maar 1 drinkbus mee). Perfect weer voor te fietsen is zon, 25 graden en een briesje dat op mysterieuze wijze altijd in de rug lijkt te zitten. Zou ik nu een moord voor plegen :notworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondag moest ik normaal gezien koers rijden, maar aangezien mijn licentie nog niet binnen is, heb ik een soort van koerssimulatie gereden. Concept is simpel: rustig warmrijden (ca. 20 minuten), vollenbak gaan met tempowissels en sprintjes (een goed uur-anderhalf uur) om dan wat rustig uit te bollen (ca. 30 minuten). Het was zondag ongeveer 36 graden, ik kreeg nauwelijks frisse lucht en het water in mijn bidons was na 5 minuten al 25 graden warm, niet aangenaam dus om te drinken, zeker niet als je in zo'n hitte tegen jezelf zit te koersen. Anyway: het ging enorm slecht, moest herhaaldelijk blokjes recupererend gaan rijden, de uithouding is er nog niet. Haalde een gemiddelde van 27 per uur en heb 67 kilometer gereden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijdag voor het laatst geweest. Was echt tering warm (was 's avonds, maar nog steeds 28 graden). Meer 35 kilometer gedaan, maar was echt afzien. Paar keer bijna over mijn nek gegaan als ik diep ging. Nu morgen maar weer eens gaan, hopen op beter weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rij echt al een jaar heel erg inactief, waar ik daarvoor toch de 300km in de week haalde als wedstrijdrenner. Vanaf september wil ik het op een mild tempo weer oppakken voor de lol/conditie, in combinatie met hardlopen, met 1 a 2 ritjes in de week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rij echt al een jaar heel erg inactief, waar ik daarvoor toch de 300km in de week haalde als wedstrijdrenner. Vanaf september wil ik het op een mild tempo weer oppakken voor de lol/conditie, in combinatie met hardlopen, met 1 a 2 ritjes in de week.

Dan kan je Duathlon gaan doen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rij echt al een jaar heel erg inactief, waar ik daarvoor toch de 300km in de week haalde als wedstrijdrenner. Vanaf september wil ik het op een mild tempo weer oppakken voor de lol/conditie, in combinatie met hardlopen, met 1 a 2 ritjes in de week.

Dan kan je Duathlon gaan doen :o

Ik heb meegedaan aan het NK Cross Duathlon en een een triathlon gedaan, dat lag me meer, want ik heb 6 jaar lang waterpolo gedaan dus kon ook redelijk zwemmen en tijdrijden was altijd al met extreem steil klimmen mijn specialisme. Die triathlon wil ik nog wel eens doen, helaas gaan ze maar t/m de kwart triathlon, zou best eens vol willen trainen voor een halve. Toentertijd, en nu ga ik opscheppen, won ik wel het 'jongerenklassement'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de zondag 120 km gaan fietsen. Ik denk dat er stoom van mijn kop kwam toen ik een koude douche nam. Raar want in frankrijk reed ik in de bergen ook in deze temperaturen en ik had er geen last van maar hier in belgie serieus afgezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet echt raar. De gevoelstemperatuur is totaal niet te vergelijken, aangezien het in België steeds een drukkende warmte is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rij echt al een jaar heel erg inactief, waar ik daarvoor toch de 300km in de week haalde als wedstrijdrenner. Vanaf september wil ik het op een mild tempo weer oppakken voor de lol/conditie, in combinatie met hardlopen, met 1 a 2 ritjes in de week.

Dan kan je Duathlon gaan doen :o

Ik heb meegedaan aan het NK Cross Duathlon en een een triathlon gedaan, dat lag me meer, want ik heb 6 jaar lang waterpolo gedaan dus kon ook redelijk zwemmen en tijdrijden was altijd al met extreem steil klimmen mijn specialisme. Die triathlon wil ik nog wel eens doen, helaas gaan ze maar t/m de kwart triathlon, zou best eens vol willen trainen voor een halve. Toentertijd, en nu ga ik opscheppen, won ik wel het 'jongerenklassement'.

Bedoel je een halve Iron Man? Voor mensen die een Iron Man doen heb ik namelijk echt niet normaal veel respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil nu naast fietsen ook wat meer aan mijn conditie werken. Aangezien k geen zin heb om naar de gym te gaan, heb ik wat rondgezocht op het internet wat je allemaal kan doen. Heb al burpees en situps (obv) gevonden, nog tips? Liever geen push ups haha En hoeveel zou je er zo doen per dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe bedoel je ? Fietsen of lopen is juist de beste manier om aan je conditie te werken. Of wil je eruit zien als Rambo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen van deze die jij noemt zijn goed voor je conditie. Alternatieven om aan je conditie te werken zijn bv lopen, zwemmen, roeien en cross trainer. Roeien schijnt voor een wielrenner vrij nuttig te zijn. Maar zelf zo'n toestel kopen is vrij duur denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen van deze die jij noemt zijn goed voor je conditie.

Alternatieven om aan je conditie te werken zijn bv lopen, zwemmen, roeien en cross trainer.

Roeien schijnt voor een wielrenner vrij nuttig te zijn. Maar zelf zo'n toestel kopen is vrij duur denk ik.

In de zin van breder-sterker worden bedoelde ik eerder :clown:

Zonder fitnessmateriaal dus.

Een stalen buis ergens omhoog hangen en jezelf aantal keer proberen op te heffen.

Echt niet simpel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen van deze die jij noemt zijn goed voor je conditie.

Alternatieven om aan je conditie te werken zijn bv lopen, zwemmen, roeien en cross trainer.

Roeien schijnt voor een wielrenner vrij nuttig te zijn. Maar zelf zo'n toestel kopen is vrij duur denk ik.

In de zin van breder-sterker worden bedoelde ik eerder :clown:

Zonder fitnessmateriaal dus.

Een stalen buis ergens omhoog hangen en jezelf aantal keer proberen op te heffen.

Echt niet simpel :)

Hij wil al geen push-ups doen, lijkt me sterk dat hij dan zin heeft in pull-ups :clown:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja push-up moet je wel doen om je buikspieren te versterken. Zelfs al zou je in een fitnes gaan trainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roeien word je volgens mij ook wel breed van hoor :P @trombone: jij bedoeld sit-ups :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now