MAgNUs

Vragen en discussie

825 posts in this topic

Geplaatste Afbeelding

Vragen en discussie

In dit topic kan je terecht om fouten in de puntentelling en andere zaken te melden,

vragen te stellen of na te praten over de geboekte resultaten.

Jaaaaa, terug de good old way :banana:

Ik vind u ne beer Magnus want ik weet als de beste hoeveel tijd hierin kan kruipen.

Ik vind u ne beer Magnus want ik weet als de beste hoeveel tijd hierin kan kruipen.

Ik heb het al mogen ondervinden, ja :)

Wie opmerkingen of aanvullingen heeft voor de regels (of andere zaken), shoot! Ik heb dit namelijk rap uit mijn duim gezogen op basis van wat ik mij nog herinner. Enige hiaten en geschoten kemels zijn dus zeker niet uitgesloten.

Uit de regels:

Een geldige prono plaatsen

• [*]Een geldige prono bestaat uit een genummerde opsomming van 5 of 10 renners of ploegen en 1 reserverenner of –ploeg. [*]Voor rituitslagen en nevenklassementen geef je 5 renners of 5 ploegen op (+ 1 reserve) [*]Voor het algemeen klassement geef je 10 renners op (+ 1 reserve) [*]De naam van een renner wordt steeds vergezeld van een voornaam (voluit of in initialen). Dit is nodig om het onderscheid te kunnen maken tussen bv. Andy en Fränk Schleck. Elke renner waarbij enkel de achternaam is opgegeven wordt niet meegerekend.

Pas dit toe alstublieft! Het is echt geen moeite om dat te doen. Het is zelfs handig om de voornamen van renners te leren.

Het is al te veelvuldig aan de laars gelapt om er nu nog tegen op te treden, dat zou er alleen maar een zootje van maken. Maar pas het vanaf nu gewoon systematisch toe. Zo sluiten we elke onduidelijkheid en potentiële discussie uit.

Dankuwel.

Prachtig initiatief MAgNUs! :) Dit blijft gewoon de beste spelvorm, alhoewel het ook wel de meest tijdrovende vorm is.

Uit de regels:

Een geldige prono plaatsen

[*]Een geldige prono bestaat uit een genummerde opsomming van 5 of 10 renners of ploegen en 1 reserverenner of –ploeg.

[*]Voor rituitslagen en nevenklassementen geef je 5 renners of 5 ploegen op (+ 1 reserve)

[*]Voor het algemeen klassement geef je 10 renners op (+ 1 reserve)

[*]De naam van een renner wordt steeds vergezeld van een voornaam (voluit of in initialen). Dit is nodig om het onderscheid te kunnen maken tussen bv. Andy en Fränk Schleck. Elke renner waarbij enkel de achternaam is opgegeven wordt niet meegerekend.

Pas dit toe alstublieft! Het is echt geen moeite om dat te doen. Het is zelfs handig om de voornamen van renners te leren.

Het is al te veelvuldig aan de laars gelapt om er nu nog tegen op te treden, dat zou er alleen maar een zootje van maken. Maar pas het vanaf nu gewoon systematisch toe. Zo sluiten we elke onduidelijkheid en potentiële discussie uit.

Dankuwel.

Ja, lap :D

Ik ga die regel aanpassen denk ik. Het is geen must, het is alleen een sterk advies. Ik ga mij niet bezighouden met iedereen die een voornaam vergeet daar op te wijzen of die niet mee te tellen, dat zou maar onnozel zijn. Maar beter doe je het gewoon systematisch wel, want als het dan toch eens onduidelijk is, dan tel ik het gewoon niet mee.

Ik zou het enkel toepassen bij twijfelgevallen zoals Sanchez (Samuel en Luis Leon, hier wel niet van toepassing).

Gewoon zoals MAgNUs zegt is prima. Je bent dus niet verplicht om voornamen erbij te doen als je dat te veel werk vindt, maar je hebt alleen maar jezelf ermee te pakken als je het niet doet en er is toevallig een mogelijkheid dat het op meerdere renners kan duiden, want dan is het gewoon jammer en 0 punten.

Dus als je verstandig bent zet je gewoon altijd de voornaam erbij, voorkomt problemen, want dat gedogen van de laatste jaren van de ene keer wel meetellen 'omdat hij het niet wist' en de andere keer niet, dat ging natuurlijk nergens over. Gewoon duidelijk zijn: als er ook maar enige vorm van twijfel is over welke renner het betreft, 0 punten.

Duidelijker kan niet.

Ziet er allemaal goed uit MAgNUs, veel succes met organiseren en ik ga zeker meedoen! :)

Ha, dat was mij nochtans op voorhand opgevallen, dat er twee verschillende versies circuleerden. Wellicht heb ik toch de verkeerde URL gekopieerd.

Bedankt voor de melding.

Kan er misschien iets gedaan worden aan de titels van de etappes? Want die van de prono's zijn nu exact hetzelfde als die van de echte ritten. Dan klik ik er op en zit ik weer iemands pronostiek te bekijken. Misschien [Prono] ervoor ofzo. :)

Kan er misschien iets gedaan worden aan de titels van de etappes? Want die van de prono's zijn nu exact hetzelfde als die van de echte ritten. Dan klik ik er op en zit ik weer iemands pronostiek te bekijken. Misschien [Prono] ervoor ofzo. :)

Hmm, als het je vanaf morgen ook nog stoort wil ik het wel doen, maar ik denk dat het nu vooral komt door de verhoogde activiteit.

Deck zet zijn prono's zelfs al in de foute topics. :P